سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سه برابری بودجه اقلام توانبخشی بهزیستی در خراسان جنوبی

بودجه تامین اقلام توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی امسال نسبت به پارسال با افزایش سه برابری روبرو بوده و به مبلغ ۸ میلیارد تومان رسیده است.

شرفی مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان علاوه بر بحث طرح‌های عمرانی و اعتبارات تملک، بحث وسایل کمک آموزشی، اقلام توانبخشی، مسکن مددجویان بهزیستی و مسائل این چنینی مطرح و مصوبات به وزیر نفت ابلاغ شد تا منابع مالی آن که حدود ۳۰ میلیارد تومان است از طریق این وزارت تامین و جذب شود.

او افزود: هدف امسال ما تامین وسایل کمک توانبخشی برای مددجویان و معلولین تحت پوشش سازمان است که سمعک، ویلچر و تشک مواج از جمله درخواست‌های زیاد مددجویان است.

شرفی بیان کرد: بودجه‌ای که برای این مسئله به سازمان‌های بهزیستی استان‌ها تعلق می‌گرفت یک سوم نیاز سازمان‌ها بود بنابراین در این زمینه مطالبه گری کردیم و همین موضوع باعث شد که بودجه تامین لوازم توانبخشی برای استان از مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان که برای پارسال بود به مبلغ ۸ میلیارد تومان برای امسال افزایش پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی ادامه داد: از پارسال تاکنون ۲هزار وسیله کمکی توانبخشی به جامعه هدف تحویل داده شده است.

او عنوان کرد: در بحث مستمری‌ها نیز کسی در صف نوبت دریافت مستمری نیست و افراد واجد شرایط می‌توانند به بهزیستی شهر یا شهرستان خود جهت برقراری آن مراجعه کنند و مبلغ مستمری که چیزی تحت عنوان کمک هزینه است از ۷۴۰ هزار تومان برای یک نفر تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ۵ نفر است.

شرفی تصریح کرد: برای معلولینی که دچار ضایعه نخاعی شده‌اند و بسترگرا هستند، ماهیانه مبلغی بالای ۲ میلیون تومان حق پرستاری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین به مددجویان، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی داده می‌شود و از پارسال تاکنون به هزار و ۴۸ نفر از جامعه هدف تسهیلات کم بهره اشتغال زایی با مبلغ کل ۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

برچسب ها: توانبخشی ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.