سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه صهیونیستی:

در خان یونس هزینه سنگین تری نسبت به شمال غزه متحمل خواهیم شد

روزنامه یدیعوت آحارونوت تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه متحمل هزینه سنگین تری نسبت به آنچه در شمال رخ داد، خواهد شد.

ناهوم بارنیا، نویسنده اسرائیلی، در مقاله‌ای تحت عنوان "انتظارات خود را کاهش دهید، در روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت: موضوعات مطرح شده از سوی رئیس ستادکل ارتش گمراه‌کننده است. عملیات زمینی ارتش اسرائیل در منطقه خان یونس از نظر حجم و قدرت مشابه عملیات زمینی در شمال غزه نخواهد بود. حقیقتا اینگونه نخواهد بود، زمان کاهش توقعات فرا رسیده است. نگاهی جدی به گزینه‌های موجود نشان می‌دهد که تهاجم زمینی به خان یونس بیش از ۱۰ روز تا دو هفته طول نخواهد کشید.

این نویسنده صهیونیست افزود: چنانچه نتوانستیم شهر غزه و حومه آن را ظرف ۵۹ روز پاکسازی کنیم، اکنون نیز نخواهیم توانست تا خان یونس و حومه آن را در مدت زمان کوتاه تری پاکسازی کنیم. ترکیب دو میلیون آواره - ۱.۸ میلیون نفر از شمال نوار غزه و ۲۰۰ هزار نفر جدید، از خود خان یونس - و فشار آمریکا حدود عملیات را تعیین کرده است. بهایی که ما اکنون بابت این موضوع در شمال نوار غزه می‌پردازیم، بسیار نگران کننده است و احتمالا آنچه در خان یونس متحمل خواهیم شد، بیشتر خواهد بود.

بارنیا نوشت: بالاتر از فشار آمریکا، تهدید کاهش حمایت آن از ارتش اسرائیل است. این هنوز اتفاق نیفتاده است، اما این یک گزینه واقع بینانه است که بر هر تصمیم کابینه و هر برنامه عملیاتی تاثیر می‌گذارد. کاخ سفید به شدت نگران تأثیر تصاویر ویرانی‌ها بر نظر رای دهندگان جوان آمریکایی است.

وی ادامه داد: در کاخ سفید، اسرائیل را سرکش و بی پروا می‌دانند، سرکش در هر چیزی که مربوط به بحث جدی درباره نوار غزه و فلسطینیان در روز بعد است و بی پروا به دلیل حملات خشونت آمیزی که به شهر‌های غزه انجام می‌شود.

بارنیا افزود: آستین وزیر دفاع آمریکا روز گذشته یک سخنرانی عمومی ایراد کرد که حاوی جمله‌ای شدید اللحن علیه دولت اسرائیل بود. او گفت: این را بار‌ها و بار‌ها به روشنی به رهبران اسرائیل گفتم. آن‌ها باید به مسئولیت اخلاقی خود در قبال حفاظت از غیرنظامیان پایبند باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.