سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجویان بیمه تامین اجتماعی می‌شوند

دانشجویان خراسان جنوبی در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

 معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: دانشجویان در هر مقطع تحصیلی و دانشگاهی که مشغول تحصیل هستند، می‌توانند با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند که در این صورت، سال‌های تحصیلی دانشگاهی برای آن‌ها به عنوان سابقه بیمه پردازی محسوب می‌شود.

 موسوی افزود: شرط سنی برای درخواست بیمه دانشجویی و استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است.

وی گفت: دانشجویان با سن بیش از ۵۰ سال، برای انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه پردازی قبلی داشته باشند و در صورتیکه دانشجوی متقاضی دارای ۱۰ سال سابقه قبلی بیمه پردازی باشد، از شرط سنی معاف خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: در این طرح، نرخ پرداخت حق بیمه برای دانشجویان به شکل انتخابی ۱٢،۱۴ یا ۱۸ درصد دستمزد یا درآمد ماهانه انتخابی فرد متقاضی است.

موسوی افزود: تعهدات سطوح مختلف حق بیمه پرداختی بیمه دانشجویی، برای نرخ پرداخت حق بیمه ۱٢ درصد مشتمل بر تعهدات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی و برای نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد امکان استفاده از تعهدات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی را برای دانشجویان به همراه خواهد داشت.

وی گفت: کاملترین نرخ پرداخت حق بیمه در این نوع بیمه نرخ ۱۸ درصد است که تمام تعهدات مربوط به بازنشستگی فوت و ازکارافتادگی را برای افراد تحت پوشش به همراه خواهد داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند همچنین گفت: دانشجویان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، ضمن مراجعه به آدرس tamin.ir نسبت به دریافت فایل آموزشی و ثبت نام غیرحضوری بیمه مذکور اقدام کنند. 

موسوی افزود: این طرح ربطی به بیمه حوادث ندارد و دانشجویان دانشگاه بیرجند تحت پوشش بیمه حوادث دانشجویی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.