سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروست، روستای ملی صنایع‌ دستی می‌شود

ثبت روستای ملی صنایع‌ دستی اروست در دستور کار قرار گرفت.

حسین ایزدی سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران در مراسم افتتاح خانه صنایع‌دستی روستای اورست چهاردانگه ساری، گفت: احداث خانه صنایع‌ دستی اورست از مصوبات سفر استاندار در مهر ماه سال گذشته است امسال نیز ثبت روستای ملی صنایع‌ دستی اورست را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم سال آینده این امر محقق شود.

او با اشاره به فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی این روستا، افزود: هنرمندان می‌توانند به صورت مشاغل خانگی در منازل مسکونی خود فعالیت کنند.

ایزدی در خصوص اجرای طرح و نقشه بر روی تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان این روستا، گفت: هنرمندان صنایع‌دستی در قالب ریسندگی، رنگرزی و بافت تمام نقشه‌ها و طرح‌های قدیمی و ذهن بافی روی هنر خود استفاده می‌کنند.

او خواستار استفاده از طرح‌های ترکیبی و طرح‌های نو در هنر صنایع‌دستی شد.

ایزدی ادامه داد: ظرفیت‌ها و فعالیت هنرمندان موجب می‌شود که ما هم برای حمایت از هنرمندان تلاش و اقدام کنیم.

او با بیان اینکه هنرمندان باید تولیدات خود را برای احیاء و فروش آماده کنند، افزود: برای تسهیلات کم بهره برای هنرمندان صنایع‌دستی این روستا برای افزایش تولیدات پیگیر می‌شویم.

ایزدی با اشاره به روستای اورست که قدمگاه رهبر معظم انقلاب است، گفت: روستای اورست یک روستای محروم قلمداد شده بود که پس از حضور رهبری به آن توجه شده است.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به نگاه استاندار مازندران به ظرفیت‌های متعدد این روستا، افزود: با توجه به ظرفیت‌های متعدد میراثی و صنایع‌دستی این روستا باید از این ظرفیت‌ها استفاده مطلوب صورت گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.