سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش بزرگترین کارخانه جوجه کشی تخم گذار خاورمیانه

اداره کل دامپزشکی استان قزوین پایش‌های دوره‌ای از کارخانه جوجه کشی تخم گذار خاورمیانه با هدف ارتقا سطح بهداشت و تولید با کیفیت جوجه یک روزه گوشتی و تخمگذار را در برنامه کاری دارد. 

وحید ابراهیم نژاد حمیدی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: پایش‌های دوره‌ای از کارخانجات جوجه کشی استان طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، توسط کارشناسان دامپزشکی در قالب بازدید، اخذ نمونه از بخش‌های مختلف کارخانه جوجه کشی و انجام آزمون‌های تشخیص میکروبی و قارچی در آزمایشگاه تشخیصی اداره کل استان قزوین انجام می‌شود.  

وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان قزوین با انجام مستمر پایش‌های دوره‌ای از ابتدای سال، ۲۲ مورد بازدید و تعداد هزار و ۲۶۲ نمونه از کارخانجات جوجه کشی فعال استان اخذ و آزمایش‌های تشخیصی میکروبی و قارچی با هدف ارتقا سطح بهداشت و در نهایت تولید با کیفیت جوجه یک روزه گوشتی و تخمگذار صورت گرفته است. 

این مسئول گفت: با توجه به اهمیت کارخانجات جوجه کشی در تولید جوجه‌های یک روزه مرغ تخمگذار و گوشتی و در نهایت تولید با کیفیت گوشت مرغ و تخم مرغ، هرگونه نقص به ویژه مشکلات بهداشتی در کارخانجات جوجه کشی منجر به تولید جوجه‌های ضعیف و با کیفیت پایین می‌گردد که علاوه بر بروز تلفات اولیه، زمینه را برای بروز مشکلات بعدی در دوران پرورش و یا تولید در مزارع صنعتی فراهم می‌سازد.

بزرگترین کارخانه جوجه کشی تخم گذار خاور میانه با ظرفیت ۴۰ میلیون قطعه جوجه در سال و همچنین چندین کارخانه جوجه کشی تخمگذار و گوشتی در استان قزوین قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.