سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمام کسانی که صلاحیت کسب کردند، سردفتر خواهند شد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همه کسانی که صلاحیت کسب کردند سردفتر خواهند بود، اما از نظر ما همه آن‌ها دارای دانش فنی و توانایی نیستند.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تحلیف سردفتران گفت: بر اساس ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پس از برگزاری آزمون ۹۲۹۷ نفر حائز شرایط علمی شدند که کار بررسی از همان روزهای اول آغاز شد.

وی گفت: چندین ماه ارتباط میان سازمان ثبت و سامانه بهبود کسب و کار قطع بود که این قطعی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارتباطی پیدا نمی‌کند.

بابایی گفت: از میان افرادی که حائز شرایط علمی شدند ۸۸۷۷ نفر صلاحیتشان احراز شد ، ۱۶۰ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۰۵ نفر اعلام انصراف نمودند.

وی با بیان اینکه در روند بررسی صلاحیت افراد قوانین مربوط به سردفتری و آیین نامه دفاتر اسناد رسمی داریم که باید به این آیین نامه عنایت می شد گفت: در بحث صلاحیت های عمومی و فنی برخلاف رویه های گذشته فرآیند جذب را به استان ها داده شد و ۴۳ هیئت اختبار تشکیل شد.

بابایی ضمن اشاره به اینکه سردفتری یک مسند است که اهمیت آن اگر از قضاوت بیشتر نباشد کمتر نیست گفت: انتخاب فرد شایسته و امین بسیار مهم است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اگر بر صلاحیت های عملی تکیه می‌کنیم جهت حمایت از خود سردفتران است و اکثر پرونده های تشکیل شده در دادگاه انتظامی ناظر به عدم اطلاع و آگاهی سردفتران است.

بابایی گفت: همه کسانی که صلاحیت کسب کردند سردفتر خواهد بود اما از نظر ما همه آنها دارای دانش فنی و توانایی نیستند.

وی گفت: امروزه بسیاری از جرائم سازمان یافته است و در دوران کارآموزی سردفتران موارد آموزش داده می شود و هدف این است ضعف ها و عدم توانایی ها جبران شود.

بابایی در پایان گفت: بیش از ۸ هزار نفری که صلاحیت عمومی آن ها احراز شده است اعلام می‌کنم جزء سردفتران خواهند بود.

برچسب ها: سازمان ثبت ، تحلیف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.