سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار تهران:

مازوت سوزی در نیروگاه‌ها نداریم

فخاری گفت: هیچ اطلاعات رسمی در زمینه استفاده از مازوت به عنوان سوخت در سطح استان وجود ندارد.

علیرضا فخاری استاندار تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت، گفت: متاسفانه از گذشته به این شکل بوده که هر وقت با پدیده آلودگی هوا مواجه شده ایم تازه مسئولان به فکر برنامه ریزی برای رفع مشکل افتاده اند.

وی افزود: عوامل متعددی در بروز آلودگی هوای شهر تهران نقش دارند که برخی از آن‌ها مقطعی و براساس شرایط فصلی و برخی نیز عوامل پایدار و موثر در سطح استان هستند که دراین زمینه می‌توان به تردد وسایط نقلیه تا فعالیت کارخانه‌های صنعتی و مراکز تولید شن و ماسه و گا‌ها استفاده از سوخت نامناسب اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی بروز آلودگی هوا در پایتخت، تردد تعداد زیاد موتورسیکلت است که در این زمینه و برای رفع مشکل، نیازمند همراهی و همکاری جمعی هستیم و دولت به تنهایی قادر به حل مشکل نیست چراکه لازمه تحقق این مهم همکاری کامل مردم است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص مازوت سوزی در سطح استان تهران، گفت: در این زمینه هیچ منبع رسمی و موثقی وجود ندارد و گا‌ها براساس یک فضاسازی رسانه‌ای موضوع مطرح می‌شود.

استاندار تهران تصریح کرد: شرایط ما به لحاظ تامین سوخت، بحرانی نیست که بخواهیم از مازوت استفاده کنیم.

فخاری در خصوص تصمیمات مرتبط با تعطیلی مراکز آموزشی و یا ادارات برای بهبود شرایط کیفی هوا نیز گفت: عوامل موثری در زمینه اعلام تعطیلی به واسطه آلودگی هوا موثر است و متولیان براساس رصد‌های دقیق و مستمر روزانه و گزارش‌های دریافتی تصمیم گیری می‌کنند.

وی افزود: اعتقاد داریم که تعطیلات موضوعیت و اثری در بحث آلودگی هوا ندارد چراکه از حجم تردد خودرو‌ها و فعالیت‌های مردم کم نمی‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
این حجم از آلودگی پس از کجا تولید می شه؟!
یعنی اینهمه سال مسئولان متوجه نشده اند که عامل آلودگی چیه؟!
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
مگه دروغگو دشمن خدا نبود؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
بازم روی مسئله را پاک کرد و مسئولین را معصوم و درستکار و طبق معمول مشکل اصلی مردم هستند نه کوتاهی و بی عرضگی و طمع وزارت نیرو و مسئولین دیگه
مردم به این تکذیب ها عادت کردند و هیچ وقت باور نمی کنند
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
همه نیروگاه ها مازوت مصرف میکنند مخصوصا شب ها که کسی متوجه نشه و افزایش آلایندگی را خیلی راحت میندازن به پایداری هوا با کمک کارشناسان سازمان هواشناسی
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
سلام بنده خدا خبرنداره مازوت سوزی در تهران نه در هیچ جای کشور نداریم ولی دروغگویی و کتمان فراوان داریم حداقل مردم مثل خودتان ... ندانید
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
دروغ میگی
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
امیدواریم
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
پس حتما دارید زغال سنگ می سوزونید . نه!!!!!!!!!!!!

با پدیده ای مواجه هستیم که در روز روشن در چشم مردم نگاه می کننئ و دروع می گویند