سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعال شدن پروژه بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی پس از چندین سال تاخیر

استاندار کرمانشاه گفت : تامین نیاز‌های بهداشتی و درمانی جامعه از اولویت‌های اصلی استان است و اجرای پروژه‌های این حوزه با جدیت و شتاب ویژه‌ای دنبال می‌شود.

محمطیب صحرایی استاندار کرمانشاه گفت : با توجه فرسودگی تعدادی از بیمارستان‌های کرمانشاه، مرکزیت خدماتی و درمانی این شهر در غرب کشور و ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌ها برای گردشگران حوزه سلامت، ساخت این بیمارستان بزرگ و مدرن با ۵۵۰ تخت در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه این پروژه بسیار مهم درمانی با یک تاخیر غیرقابل قبول چندین ساله مواجه بوده و به همت دولت مردمی دوباره فعال شده است.

صحرایی وجود مشکلات مالی را یکی از دلایل تاخیر این پروژه بزرگ دانست و گفت: در این زمینه تلاش می‌کنیم با استفاده از منابع ملی و استانی، اعتبارات لازم برای شتاب گرفتن روند اجرایی این پروژه را فراهم کنیم.

وی گفت: دو بیمارستان قدیمی و فرسوده در کرمانشاه وجود دارند که از شرایط خدمات رسانی استانداردی برخوردار نیستند.

استاندار کرمانشاه افزود: تلاش می‌کنیم از طریق مولدسازی این دو مجموعه، بخشی از نیاز‌های مالی ساخت این بیمارستان بزرگ، بسیار پیشرفته و مجهز را تامین کنیم.

وی توضیح داد: در صورت پیشرفت مناسب، این پروژه در لیست طرح‌های سفر آتی رییس جمهور گنجانده خواهد شد تا هر چه سریعتر تکمیل و مردم از خدمات آن بهره‌مند گردند.

روند کند پروژه به دلیل کمبود اعتبارات

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه این کلانشهر اکنون تنها یک بیمارستان عمومی برای ارائه خدمات درمانی به مردم دارد، گفت: باتوجه به جمعیت بیش از یک میلیون نفری این شهر، باید بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نیز در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات به شهروندان به بهره برداری برسد.

صادق کریمی افزود: تنها بیمارستان عمومی کلانشهر کرمانشاه مرکز درمانی آموزشی امام رضا علیه السلام با حدود یک هزار تخت است که نیاز به بیمارستان عمومی دیگری در این شهر داریم.

وی به تشریح وضعیت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ساخت این بیمارستان که از چند سال گذشته آغاز شده به دلیل کمبود اعتبارات روند کندی دارد و پیشرفت فیزیکی آن حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه هزینه هم اینک ساخت هر متر بیمارستان را حدود ۶۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و اظهار داشت: با منابع دولتی نمی‌توانیم این بیمارستان را به بهره برداری برسانیم از این رو نیازمند منابع جدیدی مانند استفاده از ظرفیت تهاتر و مولد سازی هستیم.

کریمی با بیان اینکه یکی از نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به دنبال جذب منابعی برای تکمیل این طرح است، اظهار کرد: ساخت این بیمارستان یکی از مطالبات عمومی مردم است و امیدواریم دولت از محل منابع در اختیار به بهره برداری این طرح کلان کمک کند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.