سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور در هیئت دولت مطرح کرد؛

سکوت نهادهای بین‌المللی در قبال معلولیت هزاران نفر در اثر جنایات آمریکا و صهیونیست‌ها

رئیسی از سکوت نهاد‌های بین‌المللی مدعی حمایت از افراد معلول نسبت به معلولیت هزاران نفر در اثر جنایات آمریکا و صهیونیست‌ها در افغانستان و غزه انتقاد کرد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت با گرامیداشت روز جهانی معلولین و تاکید بر لزوم توجه ویژه به افراد دارای معلولیت، به اقدامات دولت مردمی برای تسهیل امور معلولان از جمله متناسب‌سازی مسیر تردد آن‌ها به ادارات و سازمان‌ها، حمایت از حقوق معلولان و دسترسی به ابزار مورد نیازشان اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های متولی به‌ویژه سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تداوم این اقدامات را همچنان در دستور کار داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه روز جهانی معلولین فقط محدود به حمایت از افراد معلول نیست بلکه تلنگر و هشدار نسبت به پیشگیری از معلولیت در جوامع بشری نیز هست، به معلول شدن هزاران نفر بر اثر جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و گفت‌: امروز سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بین‌المللی از یک سو ادعای حمایت از افراد معلول را در جهان دارند و از سوی دیگر در مقابل معلولیت بیش از ۳۵ هزار نفر به‌واسطه حضور و اقدامات آمریکا و ناتو در افغانستان و معلولیت هزاران نفر دیگر بر اثر جنایات صهیونیست‌ها در غزه سکوت کرده و سوال ملت‌ها و وجدان‌های بیدار را درباره این تناقضات آشکار بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از جلسه امروز هیئت دولت، فسادستیزی را یکی از مهمترین شاخصه‌های دولت مردمی برشمرد و تصریح کرد: دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را نیز به دستگاه قضایی ارجاع داده و حال انتظار عمومی از قوه قضائیه رسیدگی به این پرونده‌هاست.

تاکید بر ضرورت تبیین دستاورد‌های اقتصادی دولت و رفع برخی سوالات و ابهامات احتمالی درباره سیاست‌های اقتصادی دولت از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت بود و معاون اول رئیس جمهور و وزیر اقتصاد مکلف شدند زمینه لازم برای تحقق آنرا فراهم کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی از افتتاح رسمی ساختمان مرکز مبادله ایران خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز به تثبیت قیمت‌ها کمک موثری خواهد کرد.

به گفته فرزین از امروز عملیات سوآپ ارزی و مبادله طلا در این مرکز انجام شده و در اولین روز افتتاح ساختمان مرکز نیز برای اولین بار در کشور اوراق ارزی معادل ۱۰۰ میلیون دلار عرضه شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از دستور رئیس جمهور برای انجام برخی تغییرات در لایحه بودجه به نفع حقوق‌بگیران خبر داد و افزود: پیرو این دستور، معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران در لایحه بودجه سال آینده به ۱۲ میلیون افزایش یافت و معافیت درآمدی سالانه مشاغل و درآمد اجاره مستغلات به ترتیب به ۷۵ و ۵۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارشی از فعال‌سازی واحد‌های صنعتی راکد در دولت مردمی به عنوان یکی از محوری‌ترین تاکیدات رئیس جمهور پرداخت و گفت‌: با اقدامات وزارت صمت تعداد واحد‌های صنعتی راکد از حدود ۱۷ درصد به ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده که آمار بسیار خوبی است.

راه‌اندازی ۷۶۴ واحد صنعتی راکد تا پایان امسال و تلاش برای رفع مشکل ۵۹۶ واحد صنعتی دیگر از جمله خبر‌های وزیر صمت در جلسه امروز بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از راه‌اندازی اردوی راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان و دانشجویان در این وزارتخانه گزارش داد و تاثیر بازدید از پیشرفت‌های صنعت فضایی را برای بازدیدکنندگان و خانواده‌های آن‌ها بسیار مثبت توصیف کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
به نطر من درسازمان ملل یا باید سیاسیون و دیپلماتهای چهار کشور غربی و صهیونیسم اخراج و محاکمه و با پرداخت غرامت همراه باشد و یا دیگر این چهار کشور هیچ صلاحیت انسانی در سازمان ملل نداشته باشند حتی اظهار نظر(چهار کشورآمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان ورژیم جعلی صهیونیستی و نزاد پرست یهودی)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
دولت باید بفکر معیشت مردم باشد آقا گوشت گران است حداقل قیمت مرغ بیارید پایین نباید کمی تدبیر از شما ببینیم بخدا جلو این مردم باید سجده کرد
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
این اینستا رو یکی نیست کنترل کنه با ببنده ، یکی آموزش ساخت شراب میده ، اون یکی آموزش رقاصی میده ، تلگرام هم که شده فاحشه خونه و پورن هاب . نسل های بعدی که به فنا رفت میخواید یه فکری کنید. به خدا همین الان هم هستن جوان هایی که درگیر حزب ها و تفکرات غربی و شرقی میشن این آزادی ها نمیتونه جلو این تفکرات رو بگیره. بدتر جامعه داره به گند کشیده میشه.
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
سکوت نهاد های ناظر و مجلس و قوه قضائیه در قبال ظلم هایی که بورس میشه به سهامداران
و این سکوت نشانگر اینه که ....
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
دمت گرم دکتر جان رئیس جمهور فقط خودت
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
دولت جلوی فساد اقتصادی را بگیرد
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
خخخخخخخخخخخ شما اگر جراح هستید .....
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
عجب آشی براشون پختین
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
استعفا استعفا
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
اینهمه مشکل و دزد و اختلاس تو ایران داریم.
همه چی رو ول کردید چسبیدید .............
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
لعنت بر صهیونیست و اسرائیل
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
روزی بایدپاسخ عوام فریبی رابدهید
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل وحامیانش
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
فساد چای کم از غم غزه نداره
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
یعنی حتی معلولیت رو هم ی جور به انگلیس و امریکا میچسبونن
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
تا دیروز که تحریم شده بود باعث پیشرفت حالا شده بلای جان معلولین
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
آخه من به شما چی بگم من یه ایثارگرم با سه سال خدمت در خط مقدم جنگ تحمیلی عراق و ایران در گذر از یه کارت و یه تقدیرنامه ودویست هزارتومن بن خرید کالا چی به ما دادی تو فکر من که شصت سالمه و خونه ندارم نیستی اندوه غزه ولبنان وافغانستان داری وقتی میگن شما اشغالگرید بگو نه نیستیم چون تنها کسی که دغدغه مردم خودشو نداره کسیکه به اون سرزمین تعلق ندارد
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
تو هم یه دروغگو و تنبلی که بی کفایتی خودت را گردن این وآن می اندازی
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
احسنت
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
بابا ایران هم مردمی دارند نیازمند دارو شیرخشک و...الان گوجه فرنگی شده ۵۰ تومن
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
یه مشت حرف مفت مثل دیوونه بچه میدزدن وازبین مردم راکت میزنن توقع داری جواب ندن
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
خدا همتونو لعنت کنه که نتونستم با دختری که دوسش داشتم ازدواج کنم انشاالله داغ خانوادتونو ببینید گورتون گم کنید از این کشور برین
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
اما خیلی ها با دختر مورد علاقشون ازدواج کردن
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
ولی خیلی ها با دختر مورد علاقشون ازدواج کردن
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
اما خیلی ها با دختر مورد علاقشون ازدواج کردن
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
منم این مشکل دارم خدایی ، لعنتشون کنه
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
بی عورضگی خودت بوده
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
فکرشو نکن چیزی که زیاده دختر همشون هم یجورند
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
نه فقط ما خوبیم
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
بله ما خوبیم