سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرخه کامل توانبخشی معلولین با فعالیت پانزده مرکز در میبد

رئیس اداره بهزیستی از مرکز توانبخشی جسمی حرکتی طنین گفت: پانزده مرکز و موسسه شبانه روزی آموزشی و توانبخشی و توان پزشکی در شهرستان میبد فعال هستند.

به مناسبت دوازدهم آذر روزجهانی معلولین حجت الاسلام محمد اعرافی امام جمعه موقت شهرستان میبد به همراه سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی از مرکز توانبخشی جسمی حرکتی طنین که بچه‌های مادرزادی فلج مغزی و سی پی را آموزش می‌دهند، بازدید کرد.

فلاح با اشاره به اینکه با آموزش‌هایی که به بچه‌ها داده می‌شود و توان پزشکی که با بچه ها در زمینه‌های گفتار درمانی، فیزیوتراپی، شنواسنجی، کاردرمانی و به ویژه بازی درمانی کار می‌شود؛ این بچه ها به زندگی عادی برمی گردند.

او با اشاره به توانمندسازی بچه‌ها برای انجام کار‌های اولیه زندگی شان افزود: مراکز ذهنی، جسمی حرکتی، مرکز آموزش نابینا و کم بینا، اوتیسم، شبانه روزی، روانی و سالمندان از جمله این مراکز آموزشی هستند. 

رئیس اداره بهزیستی از مرکز توانبخشی جسمی حرکتی طنین با بیان اینکه درحال حاضر ۲ هزار و ۵۵۰ پرونده توانبخشی در شهرستان میبد داریم که این پرونده‌ها در بین مراکز مثبت زندگی تقسیم شده اند و خدمات درمان، مسکن، جهیزیه، لوازم تحریریه و منزل ارائه می‌کنند تا بتوانیم درحوزه توانمندسازی و اشتغال پایدار برای معلولین شهرستان میبد کمک کنیم.

فلاح با اظهار اینکه در این زمینه تسهیلات اشتغال زایی به معلولین ارائه می‌کنیم تا درحوزه حرفه آموزی و مهارت پیش بروند بیان کرد: از خیرین عزیز شهرستان میبد می‌خواهیم بیش از پیش ما را درحوزه مشارکت‌های بهزیستی یاری کنند تا بتوانیم در توسعه این مراکز و در زمینه‌های آموزشی و امرار و معاش و وسایل مورد نیاز توانبخشی کمک کنیم.

گفتنی است در پایان این بازدید جشن هفته معلولین نیز برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.