سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

هند مانعی برای سرمایه گذاری سایر کشورها در بندر چابهار نیست

مدیرکل ترانزیت و لجستیک سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هندی‌ها مانع سرمایه‌گذاری و حضور سایر کشور‌ها در بندر چابهار نمی‌شوند و همچنان از حضور کشور‌های دیگر استقبال می‌کنیم.

 خسرو سرایی مدیرکل ترانزیت و لجستیک سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری امروز خود گفت:  هندی ها در فاز یک بندر چابهار حضور دارند و همیشه گفته ایم که حضور هندی‌ها در فاز یک بندر چابهار مانع  حضور سایر کشورها و شرکت های سرمایه گذاری ها برای ورود به این بندر نمی شوند .

به گفته وی نقشی که هند و روسیه در کریدور شمال و جنوب ایفا کرده‌اند تماما به تسهیلاتی است که خود ما فراهم کرده ایم.

او می گوید: هرچه میزان تسهیلاتی که ما برای ورود سایر کشورها به کریدور شمال جنوب فراهم کنیم، تمایل کشورهایی که در این بخش ذینفع هستند از لحاظ هزینه و  زمان بیشتر خواهد شد.

سرایی بیان کرد:  همواره نشان داده‌ایم هماهنگی در داخل کشور بین ارگان‌های دولتی و غیر دولتی انجام شده و در  قدم اخیری که  برداشته‌ایم شواری عالی ترانزیت تشکیل شده  که نقش این شورا بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: ترانزیت در کشورهای همسایه در بالاترین سطوح قرار دارد و نياز به هموار سازی به لحاظ  اقتصادی و  زیر ساختی دارد و با توجه به آنکه  موضوع ترانزیت چند وجهی و نیازمند هماهنگی گسترده است  بخش دولتی ایفای نقش مهمی در این بخش داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
مرگ بر دولت خائن هند که همدست اسرائیل و آمریکا است