سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورل: دفاع اسرائیل از خود باید همسو با قوانین جنگ باشد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اسرائیل خواست تا دفاع از خود را به شیوه‌ای استفاده کند که با حقوق بشردوستانه بین‌المللی همسو باشد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن ابراز نگرانی خود از افزایش تلفات غیرنظامیان در نوار غزه، از اسرائیل خواست از حق دفاع از خود به شیوه‌ای استفاده کند که با حقوق بشردوستانه بین‌المللی همسو باشد.

بورل گفت: «روشی که اسرائیل برای دفاع از خود استفاده می‌کند مهم است. ضروری است که اسرائیل به قوانین بین المللی بشردوستانه و قوانین جنگ احترام بگذارد.»

وی این اظهارات خنثی را پس از پایان آتش بس ۷ روزه و از سر گیری درگیری‌ها در نوار غزه مطرح کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود مادامی که فلسطینیان نیازمند یک آینده سیاسی قابل اتکا هستند، صلح میان فلسطینیان و اسرائیل غیرمحتمل است. او طرح صلح میان دو طرف در قالب ۳ عامل بیان کرده بود: نخست، بازنگشتن حماس به قدرت در غزه، دوم، اجتناب اسرائیل از ضمیمه کردن یا حاکم شدن دوباره بر غزه پس از پایان عملیات زمینی و در نهایت، اجتناب از ادامه شهرک سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری. 

رژیم صهیونیستی صبح جمعه دهم آذرماه پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه پس از هفت روز، بمباران مناطق مختلف این باریکه، بویژه شهر خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کرد. 

سخنگوی وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر روز شنبه اعلام کرد از زمان ازسرگیری تجاوز به غزه از روز جمعه تا کنون ۱۹۳ فلسطینی شهید و ۶۰۰ تن دیگر مجروح شدند و بدین ترتیب آمار کلی شهدا از زمان آغاز تجاوزات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است. وی همچنین شمار کلی مجروحان تجاوز‌ها به نوار غزه را ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام و اضافه کرد که ۷۰ درصد قربانیان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
بازم آقای بورل چرا سیاسیون آلمان وانگلیس وفرانسه را از اتحادیه خود مثل آشغال دور نمیریزید این پدر سوخته های نزول خورو مفت خور مثل کفتار جنگ راه میاندازند تا تکه گوشتی به آنها برسد بیچاره ملتهای آنها که باید با این دیکتاتورها زندگی کنند