سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با افزایش واردات گوجه جو بازار آرام شده است

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش واردات گوجه به میادین تره‌بار جو بازار آرام شده است و با نظارت‌های انجام شده شاهد مدیریت کمبود این محصول و کاهش قیمت آن هستیم.

منصور عدل، مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سردشدن هوا و تغییر فصل از دلایلی است که باعث کمبود گوجه در بازار می‌شود در چند هفته اخیر در میادین تره‌بار و میوه‌فروش‌ها شاهد افزایش قیمت این محصول بودیم.

 وی ادامه داد: علت کمبود گوجه در سطح شهر مربوط به بحث عرضه و تقاضا است و مناطقی که دورتر از مراکز تولید گوجه‌فرنگی هستند برای عرضه با مشکل مواجهه می‌شوند.

 مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی تشریح کرد: در شهر برای مقطعی برای عرضه گوجه دچار مشکل و نقصان شدیم و قیمت تا حدود ۴۵ هزار تومان بالا رفته؛ اما از هفته گذشته این روند سیر نزولی پیدا کرده و قیمت کاهش‌یافته است.

 وی در ارتباط با اقدامات انجام شده افزود: با افزایش واردات گوجه به میادین تره‌بار جو بازار آرام شده است و با نظارت‌های انجام شده شاهد مدیریت کمبود این محصول و کاهش قیمت آن هستیم.

 عدل تصریح کرد: بخش عمده پیرامون افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در کشور به علت ایجاد جو روانی، سو استفاده برخی از افراد سودجو و احتکار این محصول در سردخانه است به‌خصوص در استان‌هایی که عرضه این محصول را برعهده دارند.

 وی ادامه داد: با مدیریت و کنترل جو روانی ایجاد شده تلاطم در بازار آرام شد، ورود کالا در بازار و باعث کاهش قیمت می‌شود و امید داریم تا چند روز آینده قیمت گوجه به حد منطقی خود برسد.

 مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: باتوجه‌به این که ما یکی از مناطق مصرف‌کننده این محصول هستیم و محصول از استان‌های دیگر وارد می‌شود قیمت گوجه به عوامل مختلفی مانند هزینه حمل‌ونقل، بار و... بستگی دارد.

 وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند مواردی که با گران‌فروشی و عرضه محصول با قیمت گزاف همراه است از طریق شماره‌گیری تلفن ۱۲۴ گزارش داده برای این موارد پرونده تشکیل می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.