سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد اقتصادی هشت درصد در دستورکار مسئولان دولت قرار دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رشد اقتصادی هشت درصد در دستورکار مسئولان دولت قرار دارد، گفت: ارائه داده‌ها و اطلاعات آماری باید توسط فرمانداران و مدیران شهرستانی با دقت انجام شود.

مهرداد عرب اول بیان کرد: یکی از اقدامات بی نظیردولت سیزدهم تاکید بر موضوع رشد اقتصادی هشت درصد در برنامه هفتم توسعه است.

وی افزود: موضوع رشد اقتصادی هشت درصدی یک تکلیف برای تمامی استان‌ها بوده و هر استان سهمی از هشت درصد کل را در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و معدن بر عهده دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مثلا سهم این استان از رشد اقتصادی سالانه کل۸.۷ درصد است، بنابراین این سهم باید در سطح ۲۶ شهرستان تقسیم شود و متناسب با ظرفیت شهرستان ها بتوانیم به این عدد و رقم دست یابیم.

وی گفت: متناسب با رشد اقتصادی که در شهرستان‌ها انجام می‌شود قطعاً تقسیم و توزیع منابع هم به همان سمت و سو خواهد رفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: موضوع آمایش سرزمین نیز بسیار مهم است و در کلان استان با همین نگاه تقسیم و توزیع منابع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تقسیم منابع باید بر اساس خروجی آمایش سرزمین باشد چرا که ظرفیت‌ها و محدودیت‌های هر شهرستان در قالب این سند احصا شده، بنابراین اگر قرار است تغییری در شاخص های توسعه سیستان و بلوچستان رخ دهد، اجرای آن ضروری است.

عرب اول بیان کرد: امسال تاکنون ۲ مرحله تخصیص به سیستان و بلوچستان ابلاغ شده، سه ردیف تخصیص نیز در قالب ردیف مَکُران، متوازن و محرومیت زدایی در دست اقدام است که تکلیف اعتبار و دستگاه های اجرایی مشخص شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سه منبع فوق سهم شهرستان چابهار قابل ملاحظه است، افزود: برای بحث آبرسانی به چابهار و کنارک علاوه بر اعتبار مندرج در پیوست یک قانون بودجه از محل اعتبارات متوازن حدود ۴۰۰ میلیارد ریال و از سواحل مکران حدود۹۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه مهم در نظر گرفته شده است.

 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.