سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوادث رانندگی کردستان در آبان ماه امسال ۱۱۵۷ مصدوم داشت

در آبان ماه امسال، فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ علوم پزکی کردستان به یک هزار و ۱۵۷ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی امدادرسانی کرد.

حسین جعفری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در آبان ماه امسال ۶ هزار و ۵۸۴ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی و بیش از ۲۷ هزار پاسخ به تماس با مر کز دسیپچ اورژانس، توسط این مرکز به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از ماموریت‌های یاد شده ۴ هزار و ۴۸۲ مورد مربوط به بیماری‌ها بوده، گفت: ۱۲۷۷ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۸۲۵ مورد نیز ناشی از حوادث غیرتصادفی ثبت شد.

جعفری اضافه کرد: در ماموریت های صورت پذیرفته یک هزار و ۱۵۷ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۶۵۸ مورد ناشی از حوادث غیر به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: ۲۸۳ مورد از ماموریت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری‌های قلبی و ۲۴۸ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۱۴۵ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان ساخت: از این تعداد ۱۲ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

جعفری در پایان گفـت: در همین مدت یک هزار و ۵۱۲ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده است که می‌تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.