سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹ هزار میلیارد ریال اعتبار ارمغان سفر رئیس جمهور برای فرهنگ فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از محل دومین سفر رئیس جمهور و هیات دولت به فارس، هشت هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار به ساخت، تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری این استان اختصاص یافت.

حمیدرضا قانعی گفت: تالار مرکزی شیراز به عنوان یکی بزرگترین پروژه‌های فرهنگی هنری فارس از نیاز‌های جامعه هنرمندان این استان است و در سفر دوم آیت‌الله رئیسی اعتبار مورد نظر برای تکمیل آن در نظر گرفته شد.

او افزود: بر این اساس پنج‌هزار میلیارد ریال اعتبار از محل ملی و همکاری شهرداری شیراز به تکمیل این پروژه اختصاص مییابد.

قانعی یادآور شد: تالار مرکزی شیراز در ۱۷ هزار و ۸۰۰ متر با زیربنای ۱۴ هزار متر از یک سالن ۷۰۰ نفره قاب صحنه‌ای و تخصصی ویژه تئاتر با سن متحرک، یک پلاتوی حرفه‌ای و محیط تمرین ویژه گروه‌های نمایشی، سالن تخصصی ۹۰۰ نفره اجرای موسیقی و بخش‌های ویژه گالری، آموزشی، اداری، رستوران، کافی شاپ و مهمانسرا طراحی برخوردار است و اکنون حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در عدالت فرهنگی، ادامه داد: در محل اعتباری دومین سفر رئیس جمهور به فارس ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مراکز فرهنگی فارس در نظر گرفته شد.

او عنوان کرد: بر این اساس مراکز فرهنگی شهرستان‌های فیروزآباد، خرامه، خرمبید، گراش، سعادت‌شهر، ممسنی، قیروکارزین، داراب و سپیدان با اعتبارات این سفر استانی تکمیل می‌شود.

قانعی اضافه کرد: در این سفر ۵۰۰ میلیارد تومان هم برای تعمیر و تجهیز تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نظر گرفته شد.

قانعی یادآور شد: کتابخانه مرکزی فارس یکی کلان پروژه‌های کتابخانه‌ای فارس است که در این سفر استانی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت و اعتبار لازم برای ساخت آن اختصاص یافت.

او اضافه کرد: از محل اعتباری این سفر استانی ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه‌های عمومی چهار شهر خفر، بنارویه، ارسنجان و داراب اختصاص یافت.

قانعی همچنین از اعتبار ۲هزار میلیارد ریالی این سفر برای ساخت سینما در فارس خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.