سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال پیامک هشدار برای مشترکین پرمصرف گاز

رئیس تعرفه‌های شرکت ملی گاز ایران گفت: مشترکین پرمصرف گاز شناسایی و پیامک‌های هشدار آن‌ها ارسال شده است و کاهش ۲۰ درصدی مصرف گاز ضرورت دارد.

بهرام نورانی رئیس تعرفه‌ها و قرارداد‌های شرکت ملی گاز ایران درمورد هشدار جدی مصرف گاز در کشور اظهار کرد: هدف شرکت‌های گاز در دوره سرد امسال، خدمات‌رسانی پایدار به کلیه مشترکین است به‌طوری که در هیچ از نقطه‌ای از کشور قطعی گاز وجود نداشته باشد.

وی افزود: اصلاح و بهسازی خطوط لوله انتقال گاز از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که در این زمینه پیش‌بینی‌شده و سوخت و ذخیره زمستانی امسال صنایع انرژی بر (مشترکین عمده و فوق عمده) وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته دارد و امیدواریم با مشکل قطعی مواجه نشویم.

رئیس تعرفه‌ها و قرارداد‌های شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد: قرار است جلسات زمستانی در همه استان‌ها تشکیل شود و همه موظف به پیروی از تصمیمات این جلسه هستند. مصارف باید کنترل و رعایت محدودیت‌ها از جمله در ساختمان‌های دولتی انجام شود.

نورانی رعایت کامل مصوبات ابلاغی از سوی مراجع ذی‌صلاح را ضروری دانست و گفت: مقرر شده که مسئولان و مدیران استانی از ظرفیت‌های موجود برای رفع موانع پایداری شبکه استفاده کنند و از همه مهم‌تر اطلاع‌رسانی به مشترکین است که مصرف را رعایت کنند و مصرف بهینه‌ای در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: قرار شده مشترکین پرمصرف شناسایی و پیامک‌های هشدار برای آن‌ها ارسال شود که البته این اتفاق افتاده است همچنین پایش و بازرسی اماکن تجاری و عمومی و اخطار قطعی برق نیز در صورت مصرف نامتعارف باید انجام شود.

رئیس تعرفه‌ها و قرارداد‌های شرکت ملی گاز ایران گفت: معاون اول رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای که اخیراً ارسال کرده متذکر شده که روشن‌کردن وسایل گرمایشی ادارات یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش‌کردن آن‌ها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری باید رعایت شود و این وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل حتماً باید خاموش شوند.

نورانی اضافه کرد: معاینه فنی کلیه موتورخانه‌ها بر اساس ماده ۱۷ قانون هوای پاک، سرویس و تعمیرات دوره‌ای و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه‌ها به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

وی با بیان اینکه کاهش حداقل ۲۰ درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ باید محقق شود گفت: اماکن ورزشی موظف شدند که از ساعت ۱۸ تمامی وسایل گرمایشی خود را خاموش کنند و سازمان‌های حراست دستگاه‌ها نیز موظف بر نظارت بر اجرای این بند‌ها هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
خسرو
۰۷:۴۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
هر کاری دولت خواست انجام بدهید که از شما راضی باشد آب نخورید نان نخورید سرما بخورید کولر روشن نکنید گرما بخورید برق مصرف نکنید شمع روشن کنید
خسرو
۰۷:۳۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
گاز که مصرف نکنید برق مصرف نکنید آب مصرف نکنید امثال که هوا سرد نشد خوش بحال شما شد
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
قبل شروع تابستون با این حرفها برای خالی کردن جیب مردم هی جایزه کم مصرف وجریمه پر مصرف گفتین جیبمون را زدین با قبض های نجومی که حتی کارکرد را هم مشخص نکردن حالا قبل زمستون با این حرفها برای گاز خدا ازتون نگذره
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
پولشو میدم نمیتونم که زن و بچم از سرما یخ بزنند که دولت صادر کنه عراق
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
مسخره بازی دوباره شروع شد...
غفار
۱۲:۲۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
دولت ایران بشکل واضح وآشکارداره گازرودورمیریزه :
قیمت پایبن گازوبخاریهای پرمصرف""
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
بیشترین مصرف گاز در مجتمع های مسکونی می باشد که یک کنتور گاز مشترک دارند و هر چه به ساکنین گوشزد می کنی کمتر مصرف کنید ، پاسخ می دهند : من مصرف نکنم همسایه دیگر مصرف می کند . در مجتمع ما کسانی هستند که بخاری گازی مخصوص محوطه های باز در بالکن خود کار گذاشته اند و مقدار مصرف را به شدت بالا برده اند و وقتی اعتراض هم میکنی با غرور جواب می‌دهد پولش را میدهم . بهترین کار این است که در مجتمع هایی که یک کنتور برای کل مجتمع وجود دارد به هر واحد یک کنتور گاز جداگانه داده شود تا ببینم باز هم از کیسه بقیه گاز اضافی مصرف می کنند ؟
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
باشگاه خبرنگاران چرا در مورد گاز مایع گزارش تهیه نمیکنید.طبق گفته امام حسین علیه السلام آزاده باشید..
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
گاز در کشور با منابعی که ما داریم باید رایگان باشد.
کمبودهای هم ناشی از مدیریت ضعیف است نه از مصرف بالا
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
تابستون تو گرما کولر راخاموش ودرزمستان درسرما بخاری راخاموش کنید تا دولت ازشما راضی باشد
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
مدیرضعیف درکشور باعث شده از مردم توقع جبران ضعف کنند.
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
چه خبرشده از زمان دولت سیزدهم همه چیز کم می آیید.
وهمه مشکل هم مردم هستن باید کم مصرف کنن وجریمه می شوند.
چرا این اختارها قبلا نبود چه شده
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
چکار کنیم تو تابستان فقط آبگرمکن داریم و پخت و پز مصرف میشه ۱۰۹ ولی در زمستان میشه ۵۵۰ دیگه چاره ای نداریم باید بخاری روشن کنیم یا نه، سرما میخوریم زشته چرا ملتی که روی منابع انرژی خوابیده را انقدر تهدید میکنید؟!!! آخه گاز که دیگه خوردنی نیست بگید یک وعده بخورید !!!
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
ما مصرف نکنیم کپسول گاز ۳۰ هزار تومنی بفروشید ۴۰۰ تومن لعنتی ها
غفار
۱۴:۰۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
مصرف بکن ولی اصراف نکن
اصراف حرامه وعواقب داره