سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی در خوزستان افتتاح شد

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ادوات و ماشین آلات کشاورزی در خوزستان در نمایشگاه بین‌المللی اهواز آغاز به کار کرد.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ادوات و ماشین آلات کشاورزی با حضور علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع وزارت جهاد کشاورزی آغاز به کار کرد.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیزی که وجود دارد، کشاورزی اولویت اول استان خوزستان است، استان خوزستان دارای کشاورزان ماهری است که هم امسال و هم سال‌های گذشته رکورد‌های خوبی را در زمینه تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور داشته‌اند.

او می‌گوید: برای اینکه بتوانیم بهره‌برداری بهتری از زمین‌های کشاورزی داشته باشیم نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های جدید و دانش‌بنیان هستیم تا بتوانیم به سقف تولیدی که مقام معظم رهبری به میزان ۱۵۰ میلیون تن محصول برای استان تعیین کرده‌اند، برسیم این در حالی است که در حال حاضر نزدیک به ۱۸ میلیون تن تولید محصول داریم.

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به سیاست‌گذاری انجام شده برای رسیدن به سقف مد نظر باید میزان تولید ۸ برابر شود، این امر نیازمند تلاش، تجهیزات و مدیریت است تا از فضای مناسب فصول مختلف استفاده شود.

او با تاکید بر تبادل تجربیات میان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه اضافه کرد: بعد از اینکه مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی انجام شد باید با استفاده از صنایع تبدیلی محصولات را به صورت دسته‌بندی به خارج کشور و بازار‌های منطقه‌ای و جهانی عرضه شوند، بر همین اساس حمایت ویژه‌ای از این حوزه می‌شود تا بتوانیم به هدف تعیین شده توسط مقام معظم رهبری برسیم.

حسینی محراب گفت: خوزستان بیشترین مؤسسات علمی کشاورزی را دارد و در همه زمینه‌های صنعتی و محصولات تحقیق می‌کنند، در سال‌های آینده بخش صنعت استان باید با استفاده از تکنولوژی‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها از تکنولوژی‌های روز استفاده کند تا آهنگ رشد تولید محصولات افزایش یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.