سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی هستند

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی در روستا‌ها هستند که می‌توانند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم کنند.

آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان   در دوره آموزشی که با عنوان «مفهوم بوم‌گردی و آشنایی با علم تفسیر در اکوتوریسم» ویژه متقاضیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به‌مدت یک‌روز در اقامتگاه ژاوه‌رود روستای گردشگری آویهنگ سنندج برگزار شد، اظهار کرد:اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید محلی برای معرفی آداب‌ورسوم منطقه باشند.

وی تاکید کرد: این اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی در روستا‌ها هستند که می‌توانند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم کنند.

وطن‌دوست با بیان اینکه یکی از عوامل مؤثر در توسعه صنعت گردشگری استان، استفاده از نیرو‌های علمی و متخصص و ارائه آموزش‌های تخصصی به‌منظور ارتقای کیفیت ارائه خدمات و سطح رضایت‌مندی مهمانان و گردشگران است، افزود توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید مبتنی بر صیانت از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی روستا‌ها باشد.

 معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان ادامه داد: بوم‌گردی فقط اسکان گردشگر در خانه‌های روستایی نیست، بلکه باید مدیران و ساکنان آن منطقه بدانند که چگونه گردشگران داخلی و خارجی را برای سفر به روستا‌ها ترغیب کنند. 

وی گفت: امید است با ارائه آموزش‌هایی در این خصوص، شرایطی برای گردشگران به‌وجود آید که در کنار اقامت، از نماد‌های فرهنگی و طبیعی منطقه بازدید کرده و از نزدیک تجربه یک زندگی روستایی را داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.