سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاز اول مجتمع آبرسانی خروسلو مغان به بهره‌برداری رسید

فاز اول مجتمع آبرسانی منطقه خروسلو مغان موسوم به "آج اشمه" با هدف پایدار سازی آب شرب ۲۳۴ روستا و قشلاقات شهرستان‌های بیله سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز به بهره‌برداری رسید.

فاز اول مجتمع آبرسانی خروسلوی مغان با هدف تامین آب پایدار برای روستا‌ها و قشلاقات منطقه مغان امروز با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، سردار ضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در آئین بهره‌برداری از فاز اول مجتمع آبرسانی خروسلو در شهرستان بیله‌سوار مغان اظهار کرد: فاز اول این پروژه شامل ایستگاه پمپاژ مجتمع آبرسانی است و با انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب، بیش از ۲۱ هزار و ۴۱۸ روستانشین از آب پایدار برخوردار می‌شوند.

علیرضا نعمت سلطانی افزود: مجتمع آبرسانی خروسلو با دورنمای تامین آب ۲۳۴ روستا تا سال ۱۴۲۵ اجرا می‌شود و در فاز دوم این پروژه بزرگ عمرانی، تصفیه‌خانه نیز احداث خواهد شد.

او ادامه داد: برای رفع مشکل آب روستا‌ها و قشلاقات مغان، تاکنون ۴۳۴ کیلومتر خط انتقال، ۲۵۰ کیلومتر شبکه، ۱۱ ایستگاه پمپاژ آب و ۱۶ مخزن با حجم کلی هشت هزار و ۴۰۰ متر مکعب گنجایش اجرا و احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اعتبار هزینه شده برای ایستگاه پمپاژ و اصلاح و تکمیل خطوط انتقال، شبکه توزیع و مخازن آب را یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

نعمت سلطانی خدمات شرکت آب و فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌ها را از برکات نظام اسلامی دانست و گفت: دولت سیزدهم از هر فرصت و امکانی برای خدمات‌رسانی در دورترین روستا‌ها و تامین آب شرب سالم برای شهر‌ها و روستا‌ها استفاده می‌کند.

او تاکید کرد: خدمات‌رسانی در حوزه آب و فاضلاب، رسالت ماست، اما این گفتمان و حساسیت باید در جامعه شهری و روستایی ترویج یابد که کمبود آب جدی است و در کنار امیدواری به نزولات آسمانی، حتما باید مصارف خود را مدیریت کرده و از زیاده‌روی و اسراف خودداری کنیم.

شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز دشت مغان در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده‌اند.

۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.