سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چالش سن بالای بایدن برای دموکرات‌ها:

هرگونه کناره‌گیری منجر به نبرد درون حزبی خواهد شد

رویترز می‌گوید اگر جو بایدن به دلیل سن بالا از رقابت‌های انتخاباتی انصراف دهد، حزب دموکرات دچار یک نبرد درون حزبی می‌شود.

خبرگزاری رویترز در گزارشی می‌نویسد اگر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به هر دلیلی بخواهد مبارزات انتخاباتی خود را متوقف کرده و در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور شرکت نکند، حزب دموکرات هیچ برنامه‌ای نداشته و نیاز ناگهانی به انتخاب جایگزین برای بایدن، دموکرات‌ها را دچار یک نبرد درون حزبی خواهد کرد.

در حال حاضر علیرغم کاهش محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌ها و سن بالای او، رئیس جمهور آمریکا به برنامه خود برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۲۴ پایبند است. حامیان بایدن استدلال می‌کنند که او به برنامه دیگری احتیاج ندارد و می‌تواند دونالد ترامپ را که نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان است، شکست دهد.  

بایدن ۸۱ سال دارد و مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است. اگر او دچار بیماری شود، حزب دموکرات از لحاظ قانونی می‌تواند تا ماه اوت سال آینده یک جایگزین برای او معرفی کند. با این حال، رویترز به نقل از چند مقام فعلی و سابق آمریکا می‌گوید حزب دموکرات هیچ گزینه دومی ندارد و در صورت انصراف بایدن (به هر دلیلی) با «تحول» رو به رو خواهد شد.

از سوی دیگر، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور هم چندان محبوب نیست و در صورت کناره‌گیری بایدن به طور خودکار جایگزین او نخواهد شد. یکی از اعضای ارشد حزب دموکرات در این خصوص به رویترز گفته است که معاون رئیس جمهور «هیچ یک از اعضای حزب را نمی‌ترساند».  

دیوید اکسلرود، مشاور ارشد کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما می‌گوید نظرسنجی‌های ماه نوامبر نشان داد که بایدن در ایالت‌های کلیدی در برابر ترامپ عقب مانده است؛ اکنون او باید تصمیم بگیرد که آیا نامزدی دوباره برای ریاست جمهوری کاری هوشمندانه است یا خیر.  

گفتنی است، انتخابات مقدماتی میان نامزد‌های حزب دموکرات از ماه فوریه آغاز شده و ماه ژوئن به پایان می‌رسد. انتظار می‌رود بایدن طی یک روند آسان مقدماتی نامزدی حزبش را به دست بیاورد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.