سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۱ درصدی تردد ناوگان ترانزیتی از مرز‌های خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاد‌های خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان حامل محموله‌های ترانزیت ورودی و خروجی از چهار پایانه مرزی فعال استان طی هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد افزایش یافته است.

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در این مدت حدود ۲۵ هزار دستگاه کامیون حامل ۴۸۰ هزار تن کالای ترانزیتی از طریق چهار پایانه مرزی سرخس، لطف آباد، باجگیران و دوغارون وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد ۶ درصد و از نظر تناژ جابجا شده ۴۹ درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: در همین مدت حدود ۸۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون حامل یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن کالای ترانزیتی از طریق پایانه‌های مرزی استان خراسان رضوی از کشور خارج شده که با رشد ۴۲ درصدی تردد و رشد ۳۹ درصدی تناژ همراه بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری ۲۵۷ هزار دستگاه کامیون حامل سه میلیون و ۵۹۰ هزار تن بار صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از چهار پایانه مرزی استان تردد داشته که حاکی از افزایش ۲۹ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است.

وی ادامه داد: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرز‌های مشترک با ترکمنستان به مقصد کشور‌های آسیای میانه در مدت یاد شده نسبت به پارسال به ترتیب با رشد ۸ درصدی و ۴۲ درصدی همراه بوده است.

شهامت با اشاره به اجرای طرح حمل یکسره ناوگان ترانزیتی از ابتدای آبان ماه امسال اضافه کرد: در مدت یک ماه از اجرای این طرح، در پایانه مرزی سرخس حدود سه هزار تردد و در پایانه مرزی لطف آباد بیش از سه هزار و ۲۰۰ تردد به صورت حمل یکسره برای جابجایی بار‌های ترانزیتی به مقصد کشور‌های آسیای میانه صورت گرفته است که سهم ناوگان ایرانی در پایانه مرزی سرخس حدود ۸۰ درصد و در پایانه مرزی لطف‌آباد حدود ۳۰ درصد بوده است.

وی همچنین سهم تردد به صورت حمل یکسره از کل تردد خروجی اعم از بار‌های ترانزیتی و صادراتی مرز‌های سرخس و لطف آباد خراسان رضوی طی آبان ماه را به ترتیب ۷۸ و ۵۶ درصد ذکر کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص عملکرد پایانه مرزی دوغارون گفت: در هفت ماهه سال جاری، کل تردد صورت گرفته با ۹۵ هزار دستگاه، دارای رشد هفت درصدی و کل تناژ جابجا شده با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، دارای رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسام فرهنگی قوچانی
۲۳:۱۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
نزدیک ترین گمرک به عشق آباد ترکمنستان در باجگیران قوچان هست ولی متاسفانه کمترین توجه و امکانات را دارد