سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام خبر داد

آغاز سرشماری گونه‌های شاخص پستاندار در استان ایلام

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: سرشماری گونه‌های شاخص پستاندار در استان ایلام آغاز شده است.

علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اظهار داشت: در منطقه حفاظت شده کولگ مهران محیط بانان به چند گروه تقسیم می‌شوند و در قالب ۱۰ اکیپ ۵ نفره کار سرشماری پستانداران شاخص منطقه حفاظت شده کولگ را انجام می‌دهیم.

وی افزود: کل و بز شاخص‌ترین پستانداران در ایلام هستند که کار سرشماری آن‌ها همه ساله با سرد شدن هوا انجام می‌گیرد، چون این فصل، فصل جفت گیری حیات وحش است و گونه‌ها به صورت گله‌ای مشاهده می‌شوند سرشماری به خوبی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت و بهبود وضعیت زیستگاه از مهمترین اهداف سرشماری است، برآورد جمعیت موجود، مقایسه آن با آماری که در سنوات گذشته داشتیم و همچنین برنامه‌های حفاظتی و برنامه‌های جمعیتی و حفظ تنوع زیستی از اهداف این سرشماری است.

محمدی مطرح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد در ۲ سال گذشته به دلیل آموزش جوامع محلی و شرایط آب و هوایی مناسب جمعیت گونه‌ها نسبتاً افزایشی بوده، اما همچنان شکار ممنوع است.

وی افزود: در استان ایلام ۴ منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ، کبیرکوه، دینارکوه و کولگ وجود دارد که تقریباً ۱۴۳ هزار هکتار مساحت مناطق تحت مدیریت محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام بیان کرد: در سال گذشته سرشماری که انجام دادیم تعداد قابل توجهی کل، بز، قوچ و میش شناسایی و بررسی شده است.

وی گفت: کار سرشماری گونه‌های شاخص پستاندار در استان ایلام به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: حیات وحش ، سرشماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.