سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معیار ارزیابی امورات فرهنگی خروجی کار است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی آمار کمی نشان دهنده اثرگذاری و کیفیت کار نیست و معیار ارزیابی امورات فرهنگی خروجی کار است.

  آیت‌الله مصطفی محامی با حضور در دانشگاه علوم‌ پزشکی زاهدان در نشست با هیئت رئیسه و اعضای شورای فرهنگی این دانشگاه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)  اظهار کرد: در سراسر عالم تیم‌های پزشکی و کادر‌های درمان به دنبال هستند تا بیماران را درمان کنند تا امکان ادامه حیات داشته باشند اما از طرف دیگر عده‌ای با روحیه‌ استکباری و وحشیانه مردم سالم را قتل عام می‌کنند و علیرغم به میدان آمدن مردم ملت‌های مختلف و اعلام انزجار از این قتل عام وحشیانه اما متاسفانه بسیاری از مراکز مدعی دفاع از حقوق بشر در این جهت سکوت و حتی حمایت کرده‌اند.

وی  بیان داشت: دستگاه پزشکی و درمان در صدد سلامت و ادامه حیات مردم است و حیات از منظرهای مختلف اقسام متفاوتی دارد از جمله حیات نباتی و گیاهی، حیات حیوانی و حیات انسانی و از منظر دیگر نیز حیات دنیوی و اخروی است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تعبیر قرآن کریم تقسیم دیگری دارد از جمله حیات طیبه و زندگی پاک که طبعا مقابل آن حیات ناپاک قرار می‌گیرد.

امام جمعه زاهدان گفت: نگاه دین‌‌مدارانه این است که تلاش کنیم تا زندگی خوبی در دنیا داشته باشیم و معیار خوبی این است که بتواند آخرت خوبی برای ما درست کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: البته این به معنای رها کردن زندگی دنیا نیست و زندگی مومنانه در این دنیا هم به تعبیر قرآن کریم زندگی پاک است.

آیت‌الله محامی گفت:  حضرت فاطمه(س) نمونه بارز این حیات طیبه است و در عمر کوتاه خود وجودی موثر بود و پا به پای پیامبر چنان نقش ایفا می‌کند که مادر پدر نام می‌گیرد و زمانی که از حضرت علی(ع) در خصوص ایشان سوال می‌شود می گویند:" بهترین کمک برای بندگی خداوند متعال است" و در جبهه‌های نبرد و دفاع پشتیبانی کننده جبهه اسلام و برای همسر مجروح پرستاری نمونه بود و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور پیدا کرد وسختی‌های زیادی را متحمل شد اما پاک زندگی کرد و توانست فرزندانی را تربیت کند که تا قیامت در جامعه تاثیرگذار باشند.

آیت‌الله محامی افزود: مهم این است که چنین نگاه و باوری را داشته باشیم که در این صورت سبک و فرهنگ  زندگی ما متفاوت خواهد شد و البته این سبک زندگی بر اساس معیار دنیا پرستی و دنیا خواهی تناسبی ندارد.

امام جمعه زاهدان عنوان داشت: ایثار و از خودگذشتگی با نگاه مادی تحقق نمی‌یابد و ما باید این نگاه و باور معنوی را ابتدا در خود و سپس نسل جوان ایجاد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی آمار کمی نشان دهنده اثرگذاری و کیفیت کار نیست و معیار ارزیابی امورات فرهنگی خروجی کار است.

وی عنوان کرد: رشد عقلانی و فکری، رشد دانش و بینش و رشد اخلاق و معنویت را باید ابتدا در خود تقویت دهیم تا یک نمونه عملی باشیم و بتوانیم به تدریج دیگران را با خود پیش ببریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.