سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کارگروه مد و لباس کشور مطرح كرد؛

مد و رسانه؛ یکی از تحولات جشنواره مد و لباس فجر

امامی گفت: بخش مد و رسانه از جمله تحولات جشنواره مد و لباس فجر امسال است. چون ما معتقدیم که می‌توانیم مطابق فرهنگ خود تبلیغات لباس انجام دهیم.

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در برنامه «صبحانه ایرانی» درمورد جشنواره مد و لباس فجر گفت: جشنواره مد و لباس فجر جامع‌ترین و در واقع، رویداد مرجع طراحی پوشاک، لباس و ملزومات در ایران است که درواقع، به عنوان فینال همه اتفاقاتی به شمار می‌آید که در طول سال، چه در دانشگاه‌ها و چه در ویژند‌های پوشاک و چه در صنف و چه در صنعت و حتی در خیاط‌های خانگی ما به عنوان یک ارزش فوق العاده، هم برای خانواده‌ها و هم نظام فرهنگی ما برگزار می‌شوند. 

او ادامه داد: در تقویمی که امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی کرده است جشنواره مد و لباس فجر تقریباً در خانواده‌های فجر، اولین جشنواره‌ای است که برگزار می‌شود تا جایی که تاریخ برگزاری نمایش و پویش اجتماعی آن از ۲۹ دی ماه تا ۵ بهمن خواهد بود و برای ما بسیار مهم است که مردم احساس کنند این جشن سال پوشاک و طراحی لباس در کشور ماست. به همین خاطر، در حال انجام کار‌هایی در حوزه خرید و نمایشگاه‌های پوشاک و تبلیغات هستیم و نکته‌ای که وجود دارد این است که بیلبورد‌های شرکت کنندگان، ویژند‌ها و حتی طراحان در فضای شهری وجود خواهد داشت و یکی از تحولات جشنواره مد و لباس فجر بخش مد و رسانه است. چون ما معتقدیم می‌توان مطابق فرهنگ خود تبلیغات لباس انجام دهیم و به جای این که تقلید کنیم باید نوآوری و خلاقیت داشته باشیم. 

امامی تصریح کرد: در روز‌های گذشته، تقریباً ۷۰ مورد از ویژند‌های حاضر در تهران و البرز روی بیانیه مضمون یا فشن بوک کار می‌کردند تا ببینند، می‌توانند در مراکز و دفاتر طراحی شان مطابق با نیاز‌ها و پیشنهاداتی که دبیرخانه جشنواره داده است کار کنند؟ این نشان می‌دهد که جشنواره امسال ویژند محور خواهد بود و طاووس طلایی به گروه داده می‌شود و در جشنواره مد و لباس فجر امسال قرار نیست فقط یک چیزی نقاشی شود و سپس، جایزه گرفته شود. البته باید طراحی انجام شود، اما باید تجاری سازی صورت بگیرد و به صورت مجموعه یا لوک کامل باشد. اما امروزه، نوجوان‌ها و جوان‌های ما جذب ویژند‌هایی می‌شوند که برای همه حوزه‌های آراستگی پیشنهاد دارند و همه حوزه‌های پوششی از کیف و کفش گرفته تا پوشاک اجتماعی، مجلسی، کودک و نوجوان دارای بخش‌هایی هستند. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به مکان نمایش و اختتامیه جشنواره مطرح کرد: امسال، بخش نمایشی جشنواره مد و لباس فجر در مجموعه سعدآباد برگزار می‌شود و اختتامیه هم در تالار وحدت خواهد بود و تمام تلاش ما بر این است که مردم در سطح شهر، کار‌های برگزیده را مشاهده کنند. 

او درمورد دلیل نمایش آثار در مجموعه سعدآباد ادامه داد:، چون فضای نمایشی بیش از ۲ هزار متر بسیار مهم است و موانعی برای برگزاری در مصلی وجود داشت. مجموعه سعدآباد محل نمایش آثار جشنواره مد و لباس فجر امسال خواهد بود.

امامی با اشاره به مشارکت همه استان‌ها در جشنواره امسال افزود: در حالی که قبلاً نمایشگاه‌های مد و لباس فقط در تهران بود، اما علاوه بر این که در همه استان‌ها نمایشگاه‌ها و کارگاه‌هایی در این حوزه برگزار می‌شود الان، کارگاه‌هایی هم برای جشنواره در حال برگزاری است و طراحان جوان و دانشجویان می‌آیند و گاهی، به خاطر تا حدی عقب ماندن نظام آموزشی طراحی پارچه و طراحی لباس در ایران، با وجود مفاخری که در این زمینه داریم وقتی مباحث جدید جشنواره و بیانیه مضمون درس داده می‌شوند خیلی اقدام خوبی برای شرکت کنندگان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.