سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رد پیشنهاد ممنوعیت فیلتر‌های جراحی پلاستیک در پلتفرم‌های متا

مدیرعامل شرکت متا پیشنهاد ممنوعیت فیلتر‌هایی که اثرات جراحی پلاستیک را شبیه‌سازی می‌کنند، رد کرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا پیشنهاد ممنوعیت فیلتر‌هایی که اثرات جراحی پلاستیک را شبیه‌سازی می‌کنند، از رسانه‌های اجتماعی این شرکت رد کرد.

به گزارش بلومبرگ، هفته گذشته ۳۳ ایالت آمریکا از متا، شرکت مالک رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام، شکایت و ادعا کردند که فیلتر‌ها بخشی از عملیات روانی پلتفرم‌ها هستند که از آسیب‌پذیری‌های جوانان سوءاستفاده می‌کنند.

گفته می‌شود، فیلتر‌های بصری با اثرات روشن‌کنندگی عکس، صاف‌کنندگی پوست و سایر اثرات جراحی‌های پلاستیک، اختلالات روانی در خصوص تصور عدم زیبایی را در میان کاربران جوان ترویج می‌کنند. ایالت‌ها ادعا می‌کنند، متا برای به حداکثر رساندن مدت زمانی که کاربران نوجوان در برنامه‌هایش صرف می‌کنند، دست به استفاده از ویژگی‌های مضر و روان‌شناختی می‌زند.

در این شکایت متا متهم به استفاده از الگوریتم‌های توصیه محرک دوپامین برای آسیب رساندن به کاربران جوان نیز شده است. متخصصان مدعی هستند که اعلان‌های این شرکت شب و روز و حتی در طول مدرسه کاربران جوان را ترغیب به استفاده از فیس‌بوک و اینستاگرام می‌کنند و فیلتر‌های بصری آن به اختلالات روانی مذکور دامن می‌زنند.

نمایندگان ایالات همچنین متا را ناقض قانون ممنوعیت جمع‌آوری داده‌های شخصی کاربران زیر ۱۳ سال می‌دانند.

این در حالی است که یکی از سخنگویان متا گفت: «در حالی که فیلتر‌ها در همه پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ و دوربین گوشی‌های هوشمند وجود دارد، متا آن‌هایی را که مستقیماً جراحی زیبایی، تغییر رنگ پوست یا کاهش وزن شدید را تبلیغ می‌کنند، ممنوع می‌داند. ما به وضوح متوجه می‌شویم که چه زمانی از یک فیلتر استفاده می‌شود و تلاش می‌کنیم تا قبل از شروع به کار، اثرات تخلف از این قوانین را بررسی کنیم.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.