سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب‌دیدگی ۱۵ محیط‌بان در چهارمحال و بختیاری در سه سال اخیر

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در چند سال اخیر ۲۵ نفر از محیط‌بان استان در حراست و حفاظت از محیط‌زیست در سوانح طبیعی مصدوم شدند که ۱۵ نفر آن‌ها در سه سال گذشته مصدوم شده‌اند.

سعیدیوسف‌پور نبود امکانات در مناطق دورافتاده و سخت‌گذر را از مهمترین مشکلات محیط‌بانان دانست و گفت: تاکنون حوادث و اتفاق‌های تلخی برای محیط‌بانان از جمله پرت شدن از کوه، درگیری با شکارچیان و قاچاقچیان چوب و حیات وحش و حیوان گزیدگی که بیشترین حوادث و سوانح طبیعی است که برای میحط‌بانان رخ می‌دهد.

به گفته وی، ارائه آموزش کمک‌های اولیه یک امر ضروری برای امدادرسانی به محیط‌بانان مصدوم در مناطق حفاظت شده است.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: فراگیری کمک‌های اولیه به واسطه رابطه نزدیکی که با جان انسان‌ها دارد، برای محیط‌بانان که به دور از امکانات درمانی و تجهیزات هستند، یک امر مهم و ضروری است.

یوسف‌پور از برگزاری نخستین دوره آموزشی کمک‌های اولیه برای محیط‌بانان استان چهارمحال و بختیاری به مدت ۲ روز با همکاری جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: در این دوره آموزشی محیط‌بانان با نحوه امدادرسانی و آموزش کمک‌های اولیه مصدومان ناشی از حوادث طبیعی، وظایف امدادگران، انواع شکستگی‌ها و زخم‌ها، نحوه پانسمان و بانداژ، حمل و نقل مصدومان، تنفس مصنوعی و CPR آشنا می‌شوند.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۰۵ محیط‌بان در محیط زیست استان فعالیت دارند که مناطق زیرپوشش هر محیط‌بان در استان ۲/۵ تا سه هزار هکتار است در حالیکه این میزان باید در مناطق کوهستانی یکهزار هکتار باشد و براساس استاندارد جهانی باید در هر هزار هکتار یک محیط‌بان فعال باشد، اما در ایران در هر ۱۲ هزار هکتار یک محیط‌بان وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.