سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی سومین بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در فسا

متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: سومین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در امسال در این شهرستان شناسایی و درمان شد.

زهرا منتصری متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به شناسایی و درمان سومین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در امسال در این شهرستان، اظهار کرد: این بیمار با سابقه تماس با دام و علائم تب و لرز، سردرد، تهوع، درد عضلات، درد شکم، کبودی پوست به علت خون مردگی، وجود خون در مدفوع، کاهش پلاکت و گلبول‌های سفید خون در بیمارستان ولیعصر (عج) بستری شده و درمان اختصاصی بیمار با معاینه و مشکوک شدن به بیماری تب کریمه کنگو شروع شد.

او ادامه داد: پس از تایید قطعی بیماری توسط انستیتو پاستور تهران، درمان اختصاصی بیمار ادامه یافت و بیمار پس از ۱۰ روز بهبود یافته و ترخیص شد.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: با توجه به انتقال بیماری از دام به انسان، سابقه تماس بیمار با دام درتشخیص بیماری توسط پزشک اهمیت بسزایی دارد.

او بیان کرد: این بیماری در دام بدون علامت، اما در انسان می‌تواند حاد و کشنده باشد، اما با رعایت یکسری نکات به ویژه در فصول معتدل و گرم سال قابل پیشگیری است.

منتصری اضافه کرد: نگهداری گوشت حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال در دمای ۴ درجه سانتیگراد باعث از بین رفتن ویروس می‌شود.

او گفت: این سومین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در امسال است که با تشخیص بموقع کادر درمان، تحت مراقبت و درمان دارویی قرار گرفت و پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۴۹ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.