سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال ۳ هواپیمای نظامی آمریکایی به مصر برای کمک‌رسانی به غزه

آمریکا از ارسال ۳ هوایپمای نظامی حامل کمک‌های بشردوستانه به مصر برای مردم فلسطین خبر داد.

تمدید ۲ روزه آتش بس موقت میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در نوار غزه شرایط را به برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان محصور در این باریکه مهیا کرده است. واشنگتن و متحدانش گرچه از حامیان جدی تل آویو در کشتار غیرنظامیان فلسطینی محسوب می‌شوند و تسلیحات آمریکایی به صورت روزانه برای ارتش رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود، اما ایالات متحده برای حفظ وجهه خود بر ارسال کمک‌ها به غزه تاکید دارد. 

به گزارش الجزیره، مقامات ارشد آمریکایی امروز (سه شنبه) اعلام کردند واشنگتن اقدام به ارسال ۳ هواپیمای نظامی به مصر کرده است. این هواپیما‌ها حامل کمک‌های بشردوستانه حیاتی برای غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه هستند که قرار است در طول آتش بس موقت میان طرفین از طریق گذرگاه رفح وارد این باریکه شود. 

این مقامات درباره محتویات این هواپیما‌ها افزودند هواپیمای نظامی نخست حامل اقلام پزشکی، کمک‌های غذایی، و وسایل زمستانی بود که امروز در شمال سینا فرود خواهد آمد. دو هواپیمای دیگر نظامی نیز طی روز‌های آتی به منطقه ارسال خواهد شد. 

آمریکا از مذاکرات خود با قطر و مصر به عنوان دو میانجیگر آتش بس موقت میان طرف‌های منازعه برای تمدید آتش بس فعلی خبر داده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر ارتباط خود با تمامی طرف‌ها به منظور محقق شدن این موضوع و ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه تاکید کرده است. 

ژست‌های بشردوستانه آمریکا درباره جنگ غزه درحالی مطرح می‌شود که مقامات کاخ سفید تاکنون در برابر کشتار ۱۵ هزار غیرنظامی در جنگ به دست رژیم صهیونیستی سکوت کرده و این موضوع را با حق دفاع از خود تل آویو توجیه می‌کنند.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
مینا
۱۱:۰۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
من جای مردم غزه باشم حاضرم بمیرم ولی کمک آمریکائیهارو قبول نکنم. چون همین بیشرفها بودند که جنگ رو حمایت می کردن. دم خروس کاملا بیرونه
ناشناس
۰۷:۰۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
آمریکا یکی به تخته میزنه یکی به نعل
مبارز
۲۲:۵۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
کمک های آلوده به مکر و حیله