سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد کمیسر اتحادیه اروپا از محدودیت‌های اسرائیل در روند کمک رسانی‌ به غزه

کمیسر اتحادیه اروپا از محدودیت‌های اعمال شده از سوی تل آویو در عرضه سوخت به مردم غزه را مورد انتقاد قرار داد.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر و متعاقب آن آغاز عملیات زمینی در ۲۷ اکتبر، رژیم صهیونیستی این باریکه را در محاصره کامل قرار داده است. جلوگیری از ارسال سوخت به غزه و اختلال در روند توزیع کمک‌های بشردوستانه از جمله اقدامات تل آویو است که باعث به خطر افتادن جان غیرنظامیان در این منطقه شده است. 

به گزارش الجزیره، جنز لنارچیچ، کمیسر اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) از رژیم صهیونیستی به دلیل اختلال در روند کمک رسانی‌ها به فلسطینیان انتقاد کرد. 

وی در این باره به خبرنگاران در بروکسل گفت: محدودیت‌های اعمال شده از سوی اسراییل در عرضه سوخت به غزه دسترسی به کمک‌های بسردوستانه را در این منطقه تحت تاثیر قرار داده است. 

این مقام اروپایی خطاب به مقامات تل آویو تاکید کرد: ما خواستار آن هستیم که عرضه سوخت به باریکه غزه افزایش یابد. دسترسی‌های بشردوستانه باید براساس نیاز‌ها باشد نه براساس محدودیت‌های اعمال شده در این باره. 

لنارچیچ افزود: فرآیند کمک رسانی‌ها به نوار غزه اکنون با دو مشکل اساسی مواجه است: نخست فرآیند غربالگری کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در گذرگاه رفح، و دیگری محدودیت‌های اعمال شده برای ورود سوخت به غزه. 

وی در پایان با انتقاد از مشکلات موجود، تاکید کرد: این در حالی است که میزان کمک‌های روزانه ورودی به نوار غزه به هیچ عنوان کافی نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.