سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۱۶۰ هزار تن میگو در برنامه هفتم کشور

مدیرکل میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات کشور چشم انداز تولید برنامه هفتم میگوی کشور را حدود ۱۶۰ هزار تن تا پایان سال ۱۴۰۷ اعلام کرد.

 وحید معدنی مدیرکل میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات کشور در جریان سفر به استان خوزستان گفت: در سال جاری براساس تدابیر و تمهیدات صورت گرفته به ویژه در مراکز تکثیر تحت عنوان مراکز نرسری تولید میگوی استان خوزستان به لحاظ کیفیت و کمیت محصول با یک جهش قابل توجهی مواجهه شده است.

او با تاکید بر ترویج و توسعه واحد‌های نرسری بچه میگو در مزارع پرورش میگو و اصلاح برخی ساختار‌ها به عنوان یکی از مهمترین هدفگذاری‌های شیلات کشور افزود: این مهم به صورت عمومی پیش از انتقال لارو میگو به استخر‌های پرورشی باید در مراکز نرسری طی دوره ۳۰ الی ۴۵ روزه مورد پرورش اولیه و مدیریت فنی و بهداشتی قرار گیرد.

معدنی می گوید: بیش از ۹۵ درصد تولیدات میگوی کشور از سطح مزارع استان‌های بوشهر و هرمزگان برداشت می‌شود و تولید میگو در استان خوزستان امسال با یک هزار و ۷۱۸ تن نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است و ارتقا رتبه خوزستان و دستیابی به جایگاه سوم و بالاتر کشوری پیش بینی می‌شود.

به گفته او افق تولید میگو به نحوی هدایت می‌شود که سهم نسبتا قابل توجهی از تولیدات کشور در خوزستان پایه گذاری و تامین شود، هدفگذاری تولید میگوی خوزستان به گونه‌ای است که علاوه بر توسعه مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان، مجتمع پرورش میگوی ۳۹۵ هکتاری هندیجان، شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جدید، بهره مندی از آب‌های نامتعارف، مزارع منفرد و استخر‌های دو منظوره، استفاده از زهاب مزارع نیشکر نیز به سرعت در حال برنامه ریزی و در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات کشور از خوزستان به عنوان پایتخت آبزی پروری ایران یاد کرد و ادامه داد: با نگاهی به مجموعه تولیدات شیلاتی استان در زمینه پرورش ماهیان خاویاری، ماهیان سردابی، ماهیان گرمابی و سایر آبزیان و همچنین وجود منابع مستعد آبزی پروری و پتانسیل‌های آبی بسیار بالا و اقلیم متنوع اهمیت بکارگیری کلیه منابع موجود با یک ریل گذاری مناسب در مسیر رشد پایدار جهت تحقق سیاستگذاری‌های راهبردی سازمان شیلات دوچندان می‌شود.

برچسب ها: میگو ، آبزی پروری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.