سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پارک های فناوری و مراکز رشد دانشگاهی ردیف بودجه خاصی ندارند

مدیرکل دفتر سیاستگذاری فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: وزارت علوم سعی کرده تا مجموعه های فناور مستقر در پارک ها را به سمت دانش بنیان‌شدن هدایت کند.

امید رضایی فر، مدیرکل دفتر سیاستگذاری فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: وزارت علوم حمایت ویژه از فناوران و هسته های فناوری مستقر در پارک های علم و فناوری خواهد داشت. با توجه به خلاهای قانونی که در حوزه فناوری داریم ، برای عبور از این مسائل توجه به موضوع تبدیل ایده به ثروت و تجاری سازی محصولات مهم  است.

او گفت: فناوران در مضیقه هستند و علی رغم چهارچوب های حمایتی و گرنت ها توسط صندوق نوآوری و شکوفایی باید حمایت بیشتری از فناوران بشود. 

مدیرکل دفتر سیاستگذاری فناوری و نوآوری وزارت علوم بیان کرد: در پارک های علم و فناوری مجموعه های شرکت های دانش بنیان حضور دارند و از این شرکت ها حمایت کامل انجام می شود اما به طور کلی حمایت از شرکت های دانش بنیان بر عهده معاونت علمی است.

رضایی فر ادامه داد: مجموعه های فناور مستقر در پارک ها با توجه به بازاری که برای محصولاتشان پیدا کرده اند، نیازی به دانش بنیان شدن ندیده اند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری فناوری و نوآوری وزارت علوم  تاکید کرد: وزارت علوم سعی کرده تا مجموعه های فناور مستقر در پارک ها را به سمت دانش بنیانی شدن هدایت کند.

وی اضافه کرد: استارت آپ های دانشگاهی توانسته اند با شتاب دهنده ها، هسته های فناور و پارک علم و فناوری  به خوبی هماهنگ شوند.

رضایی فر گفت: برنامه های حمایتی با محوریت پارک ها و مراکز رشد دانشگاهی داریم اما ردیف بودجه خاصی ندارد اما حمایت های لازم را از مراکز رشد خواهیم داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.