سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۶۰ بیمار اتیسمی تحت پوشش بهزیستی زنجان قرار دارند

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۶۰ فرد دارای اختلال اتیسم تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که بیش از ۳۰ نفر آنها روزانه خدمات آموزشی و توانبخشی را دریافت می‌کنند.

روح الله خدابنده لو سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر مرکز آموزشی و توانبخشی اتیسم کوشان زنجان تنها مرکز تخصصی بهزیستی در استان است که به امور کودکان مبتلا به اوتیسم در امر غربالگری، تشخیص، درمان، آموزش و مددکاری آنها می پردازد.

وی اضافه کرد: بر این اساس خانواده های دارای کودک ۲ تا پنج سال برای اطمینان از وجود نداشتن علائم اختلال طیف اتیسم در کودکشان می توانند به آدرس autism.behzisti.net یا به پورتال سازمان بهزیستی به آدرس behzisti.ir در قسمت "ثبت نام در آزمون غربالگری اختلال طیف اتیسم" مراجعه و نسبت به اجرای آزمون غربالگری ۱۱ سوالی اقدام کنند.

این مسوول ادامه داد: هدف از اجرای برنامه غربالگری اختلال طیف اتیسم پیشگیری از روند پیشرفت بیماری و بروز علائم بیشتر و اقدام به موقع برای توانبخشی و درمان به منظور کاهش هزینه‌ها برای خانواده‌ها و جامعه است.

کارشناس انجمن خیریه اوتیسم زنجان نیز در این خصوص گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده میزان ابتلا به اوتیسم در پسران چهار برابر دختران بوده و تاکنون علت اصلی بروز این اختلال مشخص نشده است.

زهرا یزدان پناه افزود: اوتیسم یک نوع اختلال عصب رشدی به شمار می رود به این معنی که بخش‌های مختلف مغز نمی‌تواند ارتباط خوب و مؤثری با هم برقرار کند.

وی با بیان اینکه فرد مبتلا به اوتیسم دنیا را به شکل دیگری می‌بیند، می‌شنود و احساس می‌کند، خاطر نشان کرد: فرد مبتلا به این بیماری نمی‌تواند با دنیای عادی انسان ها ارتباط برقرار کند و به همین خاطر دچار در خود ماندگی، گوشه گیری و انزوا می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.