سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری یادواره شهدای علمی و گردهمایی نخبگان و برجستگان علم و فناوری

یادواره شهدای علمی و گردهمایی نخبگان و برجستگان علم و فناوری استان کرمانشاه به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

آیت الله احمد عابدی استاد برجسته حوزه و دانشگاه در این گردهمایی که امروز (ششم آذر) با حضور جمعی از روسای دانشگاه‌های استان در دانشگاه رازی برگزار شد، با بیان اینکه علم حریم و حرمت دارد، گفت : علم نزد مسلمانان جایگاه ویژه‌ای داشته و عالم در دین اسلام مورد احترام است.

وی تاکید کرد: عالم در دین مبین اسلام در هر رشته‌ای ولو رشته‌های غیردینی محترم است و باید تکریم شود.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه اشاره‌ای هم به ویژگی‌های عالم داشت و با تاکید بر اینکه تکبر و خودنمایی با علم سازگاری ندارد، گفت: عالم فردی است که تکبر و خودنمایی در وجود او راه نداشته باشد.

کورش بابلی معاون علمی و فناوری سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج می‌تواند در مرجعیت علمی کشور در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری ورود تاثیرگذار داشته باشد، گفت: بسیجیان اعتقاد دارند زمانی می‌توانیم ادعا کنیم از نظر علمی پیشرفت کرده ایم که نتایج این پیشرفت‌ها در زندگی مردم جامعه ملموس بوده و بتواند رفاه بیشتری برای آن‌ها به همراه بیاورد.

بابلی اشاره‌ای هم به روند برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان داشت و گفت: ۷۰ طرح برای شرکت در این جشنواره از سوی جامعه علمی استان کرمانشاه به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که در نهایت بعد از انجام ارزیابی‌های مختلف ۲۲ طرح برگزیده شدند.

 وی افزود: برگزیدگان مرحله استانی جشنواره جهادگران علم و فناوری به مرحله کشوری این جشنواره که دهه فجر در تهران برگزار خواهد شد، راه پیدا خواهند کرد.

مصطفایی رئیس دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر ضرورت کاربردی شدن پژوهش‌ها، گفت: پژوهش‌های دانشگاهی زمانی می‌توانند کارایی لازم را داشته باشند که بتوانند گرهی از مشکلات جامعه باز کنند.

 در این مراسم از خانواده شهید مسعود امیری و برگزیدگان جشنواره جهادگران علم و فناوری استان تجلیل شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.