سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه بخش کشاورزی محور گفتگوهای مقامات طالبان و سازمان ملل

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان با نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل‌متحد در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

مولوی عطاءالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دیدار با عنابه سوده، نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل‌متحد در افغانستان پیرامون تقویت هماهنگی جهت تطبیق پروژه‌های زراعتی گفتگو کرده و خواستار همکاری نهادهای مددرسان در تامین وسایل پیشرفته زراعتی شد.

در این دیدار مولوی عطاءالله عمری، از تلاش‌های مسئولان وزارت زراعت جهت اشتغال زایی، مکانیزه سازی زراعت و مصئونیت غذایی یاد آوری کرده است.

به گفته او، سرپرست وزارت زراعت در این دیدار گفته است ما می‌توانیم یک سیستم زنجیره‌ای را در بخش زراعت افغانستان در نظر بگیریم که در آن تمام موارد از تحقیق بالای زمین، آب و هوا و کشت تا عرضه کردن در بازار در نظر گرفته شود که به این ترتیب با تولید محصول بهتر و بیشتر دهقانان به خودکفایی برسند و مصونیت غذایی داشته باشند.

سرپرست وزارت زراعت از عدم میکانیزه شدن زراعت و مالداری افغانستان و نیاز به میکانیزه سازی سخن زده و خواستار همکاری نهاد های مدت رسان در این بخش شد. 

در این دیدار عنابه سوده، نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در افغانستان در مورد فعالیت‌ها و پروژهای این نهاد در افغانستان به سرپرست وزارت زراعت معلومات ارایه کرده و اطمینان داد پروژه‌های شان را در هماهنگی با وزارت زراعت تطبیق می‌نمایند تا موثریت آن بیشتر گردد.

براساس سخنان او، عنابه سوده در این دیدار از تلاش‌های وزارت زراعت در فراهم سازی سهولت‌ها جهت فعالیت موسسات مدت‌رسان اظهار قدردانی کرده و خواستار تسریع روندهای اداری جهت امضای تفاهم نامه میان وزارت زراعت و موسسات مدت رسان شد که از سوی وزیر زراعت برایشان اطمینان کامل جهت تسریع روندهای کاری سپرده شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.