سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد هکر‌ها در اردبیل دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: هکری که از طریق آموزش هک و نفوذ در استان اردبیل کسب درآمد می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: برابر اخبار واصله و رصد‌های انجام شده در فضای مجازی، مبنی بر فعالیت مجرمانه کانال‌ها و گروه تلگرامی در زمینه آموزش هک و نفوذ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های به عمل آمده و تکمیل تحقیقات همچنین عملیات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا، ادمین کانال‌ها و گروه تلگرامی را شناسایی و پس از انجام هماهنگی قضایی، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به همراه تجهیزات رایانه‌ای به پلیس فتا استان منتقل شد.

به گفته او، پس از بازبینی تجهیزات متهم مشخص شد که وی با ایجاد سه کانال و یک گروه در شبکه اجتماعی تلگرام تعدادی افراد را جذب و اقدام به آموزش هک و نفوذ می‌کرده و برابر گردش حساب سه ماهه وی مبلغ ۵۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال درآمد کسب کرده است.

سرهنگ قهرمان طالع اظهار کرد: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و اعلام کرد از غیرقانونی بودن فعالیت خود اطلاع نداشته و از کرده خود پشیمان است، لذا در اجرای دستور مقام قضایی کانال‌ها و گروه تلگرامی وی مسدودسازی و حذف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.  

او تصریح کرد: انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای، تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی طبق ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی به مجازات از ۹۱ روز تا یک سال زندان محکوم می‌شود.  

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
زورتون به این جوجه هکرا رسیده !؟؟؟ برید فیلتر شکن فروشای کله گنده رو دستگیر کنید این بد بخت به کی آسیب رسونده !؟
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
باید از این هکر ها استفاده کرد
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
اگه حرفه ای بود گیر نمیفتاد
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
جرم با کلاسی بوده!