سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنج هزار میلیارد ریال برای توسعه فیبر نوری در زنجان سرمایه گذاری شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از سرمایه گذاری حدود پنج هزار میلیارد ریالی در شهر زنجان برای طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها خبر داد.

حامد سرایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر زنجان به یک شرکت بخش خصوصی واگذار شده است.

این مسوول گفت: در این راستا تاکنون در مناطق سرجنگلداری، وحیدیه، شهرک نگین و بخش هایی از خیابان های امام خمینی(ره)، خواجه نصیرالدین طوسی، هفده شهریور، شهید بسطامیان، شهید شکارچی و نیز کمربندی خیام حفاری های مربوط به داکت گذاری فیبر نوری انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از هشت کیلومتر حفاری فیبر نوری در شهر زنجان جهت توسعه دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت در قالب مشارکت بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شهرداری زنجان و شرکت بخش خصوصی در حال اجراست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به حجم سرمایه گذاری برای پروژه توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، گفت: این سرمایه گذاری از سوی شرکت بخش خصوصی انجام می شود که بخشی از آن مورد حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: امیدواریم با تحقق این طرح بزرگ، مشکلات مربوط به محدودیت شبکه توزیع درون شهری برای دسترسی به اینترنت پرسرعت برطرف شود و مشترکین بتوانند اینترنت بر روی بستر فیبر نوری با سرعت هایی معادل چند ده برابر سرعت اینترنت ای دی اس ال را تجربه کنند.

سرایی عنوان کرد: حفاری های انجام شده با عرض حداکثر ۱۰ سانتی متر و با حداقل تخریب در سطح آسفالت انجام می شود و با توجه به حجم و گستردگی پروژه در سطح شهر، طراحی مسیرها با کمترین میزان حفاری در خیابان های آسفالت شده صورت می گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.