سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقوقدانان خوی، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را بررسی کردند

حقوقدانان خوی، با برگزاری همایش ویژه ای جنایات علیه رژیم صهیونیستی در غزه را بررسی کردند.

همایش بررسی جنایت علیه بشریت در غزه به همت بسیج حقوق دانان، و با حضور حقوق دانان بسیجی، اساتید حقوق، و مسئولان قضایی استان در سالن جهاد کشاورزی خوی برگزارشد.

حجت‌الاسلام امامی رئیس دستگاه قضایی خوی در این همایش گفت: در هر برهه‌ای از زمان هروقت بسیج وارد عمل شده است کار‌ها بصورت جدی و پیشتازانه پیش می‌رود و این مایه افتخار کشور است.

مسئول بسیج حقوق دانان آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: در تمام دنیا روال بر این است که اگر در هرگوشه‌ای از جهان جنگی اتفاق بیفتد اصول بین المللی اخلاقی انسانی باید رعایت شود و حقوق زخمی‌های جنگی، مردم غیر نظامی و بیمارستان‌ها و خبرنگاران باید در امنیت بمانند و امروز این مسئله در جنگ بین رژیم صهیونیستی و جبهه مقاومت زیر پا گذاشته شده است.

سرهنگ پاسدار پرویز محمدی با بیان اینکه، امروز باید همه‌جانبه از فلسطین حمایت کنیم و نگذاریم جای مظلوم و جلاد عوض شود، تاکید کرد:ما و حقوقدانان کشور‌های اسلامی باید تلاش کنیم ونگذاریم حقوق مردم فلسطین وکودکان وزنان بی دفاع که در این جنگ قتل وعام شدند از بین برود.

وی با اشاره به اینکه، حاکمان آمریکایی و غربی شعار‌هایی که در راستای حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان می‌دهند، در این جنگ برخلاف شعارهایشان تمام حقوق بشر را زیرپا گذاشته اند؛ و با کشتار زنان و کودکان بی دفاع، هویت واقعی آن‌ها بیش از بیش بر مردم دنیا آشکارشد؛ و‌ی درادامه سخنان خود، خواستار تشکیل کمیسیون حقیقت‌یاب از سوی سازمان کشور‌های اسلامی برای طرح جنایات علیه فلسطین در شورای حقوق بشر سازمان ملل شد. وافزود:تشکیل دادگاه بین‌المللی از سوی سازمان کنفرانس کشور‌های اسلامی باید پیگیر این مسئله باشد.

معاون دادستان استان نیز در این نشست گفت: طبق کنوانسیون‌های حقوقی سازمان ملل، چون کشور فلسطین به رسمیت شناخته شده است هم از طرف مردم و مسئولین فلسطین و هم از طرف دیگر کشور‌های اسلامی کیفر خواست تعقیب رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی می‌تواند در دادگاه بین المللی مطرح شود.

سارخانلو افزود: مطابق توافق نامه ژنو حفظ حقوقی زخمی‌ها و بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر تعرضی به حقوق افراد زخمی و بیمار شود جزو جرایم جنگی است.
سارخانلو از ویژگی‌های بارز این جنایت اخیررا جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی و نسل کشی عنوان کردوافزود: دنیا باید این جنایات را بداند و از همه ظرفیت‌های حقوقی برای پیگیری این جنایات استفاده کند.

 موحدی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیزدر این همایش گفت: همه حقوق دانان بین المللی با صراحت کامل اعلام کرده اند رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن غیر نظامی‌ها مخصوصا بیمارستان‌ها و خبرنگاران تمام پروتکل‌های بین المللی حقوق بشر را زیر پا گذاشته و باید مورد محاکمه قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.