در دومین ماه پاییز ۴ هزار و ۷۸۳ بار تلفنهای مرکز به صدا درآمده که در این بین ۲ هزار و ۲۴۳ درخواست شهروندان قابلیت ثبت داشته است.
آنگونه که واحد آمار مرکز ۱۳۷ ارزیابی کرده، برطرف کردن سدمعبر خودروها و فروشندگان دورهگرد با ۲۶۲ درخواست، بیشترین مطالبه شهروندان بوده، این درحالی است که در ماه گذشته نیز همین مطالبه رتبه نخست را داشتهاست.
البته مرمت آسفالت معابر که ناشی از فرسودگی و حفاری دستگاههای خدمات رسان بوده در رتبه دوم درخواستهای شهروندان با ۲۰۲ پیام بودهاست، در این بین، نظافت معابر در رتبه سوم مطالبات شهروندان قرار دارد.
اما از آنجایی که درخواستهای شهروندان با موضوع نظافت معابر، خاک ونخاله، جمع آوری سگهای بیصاحب، لایروبی جوی، نظافت زمینهای بایر، جمع آوری لاشه حیوانات و مرمت چاههای آب سطحی در سطح شهر از تعداد قابل توجهی برخوردار بوده، بنابراین سازمان مدیریت پسماند رتبه نخست را برای بیشترین ارجاعات پیامهای مرکز ۱۳۷ با ۶۴۷ مورد در بین سازمانها به خود اختصاص دادهاست.
براین اساس سازمان پارکها و فضای سبز با موضوع جمع آوری شاخههای هرس شده، شکستگی لوله آب، قطع و یا هرس شاخه و درختان خشکیده و خرابی سیستم روشنایی با ۱۷۴ درخواست در رتبه دوم ارجاعات پیامها در بین سازمانها قرار دارد.
همچنین سازمان حمل و نقل و ترافیک که نصب سرعت گیر بیشترین درخواست، پس از آن جابجایی نیوجرسی، نصب مانع برای جلوگیری از ورود وسائط نقلیه، رنگ آمیزی سرعتکاه با ۱۲۶ مورد رتبه سوم را در ارجاعات سازمانی را کسب کرد؛ بنابراین گزارش آماری، سازمانهای زیباسازی و ساماندهی مشاغل و فرآوردههای کشاورزی در رتبه بعدی و پس از آنها، مرکز توسعه اجتماعی ومرکز کنترل ترافیک قرار دارند که مرکز ۱۳۷ پس از تجزیه وتحلیل درخواستهای شهروندان جهت بررسی و انجام ارجاع دادهاست.
البته در بین مناطق هم، منطقه ۲ در رتبه نخست ارجاعات پیامهای شهروندان جای گرفته، پس از آن منطقه ۱ و منطقه ۴ قرار دارد؛ اما جایگاه آخر از نظر تعداد درخواستهای دریافتی جهت بررسی و اقدام به منطقه ۳ رسیده است.
در چند ماه اخیر سد معبر خودروهای دوره گرد در سطح شهر و مرمت آسفالت معابر از جمله درخواستهای پرتکرار شهروندان بوده از مدیریت شهری بوده که در تماس با مرکز فوریتهای اجرایی شهر اعلام کردهاند.