سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای تفاهمنامه همکاری زراعتی افغانستان و ازبکستان

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان گفت تفاهم‌نامه‌ همکاری در بخش فراگیری آموزش‌های زراعتی میان مسئولان این وزارت و دانشگاه زراعتی کشور ازبکستان امضا شد.

مسئولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری اعلام کردند تفاهم‌نامه‌ همکاری در بخش فراگیری آموزش‌های زراعتی میان مسئولان این وزارت و دانشگاه زراعتی کشور ازبکستان در تاشکند به امضا رسید.

مصباح الدین مستعین، رییس اطلاعات و آگاهی عامه وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان گفت این تفاهم‌نامه از سوی مولوی صدراعظم عثمانی، معاون زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان و اسلاموف، معاون اول دانشگاه زراعتی کشور ازبکستان در تاشکند با حضور وزیر آبیاری کشور ازبکستان و شماری از مسئولان دو کشور امضا شد.

رییس اطلاعات و آگاهی عامه وزارت زراعت افزود بر بنیاد این تفاهم‌نامه قرار است متخصصین دو کشور تجارب‌شان را در بخش‌های، زراعت، آبیاری و مالداری با یک دیگر شریک نمایند.

به گفته او، همچنین برای ۶۰ تن از دهقانان و متخصصان وزارت زراعت افغانستان در دانشگاه زراعتی ازبکستان در تاشکند زمینه فراگیری آموزش‌های کوتاه مدت و میان مدت فراهم‌ شود.

چند روز قبل، هیئتی از وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امارت اسلامی به سرپرستی مولوی صدر اعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری به منظور گسترش روابط و امضای چندین توافق نامه همکاری رهسپار کشور ازبکستان شد.

گفتنی است هئیت بلندپایه ازبکستان به سرپرستی معاون نخست وزیر ان کشور چند هفته قبل به کابل سفر کرده و در بخش های مختلف با طالبان اعلام آمادگی و همکاری کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.