سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵۰ درصدی وزن کالاهای صادراتی به افغانستان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیش از ۵۰ درصد کل صادرات کشور به لحاظ وزن از مرز خراسان جنوبی به افغانستان صادر می‌شود.

علی صادقی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: صادرات خراسان جنوبی در هفت ماه امسال ۸۰ میلیون دلار به کشور افعانستان، ۱۰ میلیون دلار به پاکستان، ۲.۵ میلیون دلار به عراق و یک میلیون دلار به ترکمنستان بوده‌ که نشان دهنده بازارهای جدید صادراتی استان است.

افزایش ۵۰ درصدی وزن صادراتی به افغانستان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اعلام اینکه ۸۵ درصد کالاهای صادراتی این استان به افغانستان است تصریح کرد: ۳۰ تا ۳۵ درصد کل صادرات کشور از نظر ارزش و بیش از ۵۰ درصد به لحاظ وزن از مرز خراسان جنوبی به افغانسان صادر می‌شود.

وی با اشاره به ترانزیت کالا از مرز ماهیرود خراسان جنوبی به افغانستان گفت: در هفت ماه امسال سه هزار و ۵۵۶ کامیون به وزن ۸۰ هزار تن از مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که از نظر تعداد کامیون ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد و در این مدت ۲۵ هزار مسافر از مرز ما وارد کشور شده‌اند.

بازگشایی بازارچه مرزی یزدان شهرستان زیرکوه

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: بازارچه مرزی یزدان شهرستان زیرکوه نیز در شهریور سال ۱۴۰۰ به همت دولت سیزدهم و به صورت خرده فروشی بازگشایی شد و نشست‌های مختلفی با مسئولان افغانستان در راستای توسعه مبادلات مرزی داشته‌ایم.

وی گفت: علاوه بر این، دیدار استاندار با والی فراه، بازدید مستمر مسئولان کشوری از بازارچه‌های مرزی و حضور سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان در استان به منظور توسعه تجارت خارجی انجام شده است.

ساخت جاده ماهیرود به افغانستان

صادقی با اشاره به ساخت جاده مرز ماهیرود تا ولایت افغانستان به طول ۱۲۰ کیلومتر گفت: از این مقدار ۶۵ کیلومتر در سال‌های قبل تکمیل شده و ۵۵ کیلومتر باقیمانده با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در دست اجراست که با تکمیل این محور شاهد رشد صادرات و ترانزیت از خراسان جنوبی به افغانستان خواهیم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.