سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلالت‌های نامه جوانان بلژیک به رهبر انقلاب

رهبر انقلاب با درک درست از اهداف عظیم اسلام، زمینه ارتباط با جوانان حقیقت‌خواه در سطح جهان را فراهم کردند و جوانان بلژیک هم با قدرشناسی از این نگاه فاخر، ادامه ارتباط و تقویت این نوع گفتمان جهانی را خواستار شدند.  

مهدی امیدی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در یادداشتی با این عنوان نوشت: چند روز پیش نامه‌ای از سوی جوانان بلژیک در پاسخ به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا مبنی بر حمایت از حرکت حق‌طلبانه و ظلم‌ستیزانه آنان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین، مرقوم شد. نامه جوانان بلژیک به رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد: 

۱- جهانی شدن یک مسیر تک‌خطی نیست که فقط به نفع غرب تمام شود. امواج جهانی شدن و بازتاب رفتار‌های استعماری غرب، تمدن غربی را هم با چالش‌های جدی مواجه کرده و مشروعیت آن را زیر سوال برده و خواهد برد.  

۲- مسائل جهانی اگر چه باید با همکاری‌های گسترده جهانی همراه شود، اما در صورت ضعف دولت‌ها این مسائل را می‌توان از طریق دیپلماسی عمومی فعال به کمک ملت‌ها تعقیب کرد.

۳- جوانان مهم‌ترین عناصر تحول در عرصه‌های مختلف اجتماعی و حل معضلات جهانی هستند. اکسیر جوانی در صورتی که با روحیه انقلابی جمع شود می‌تواند موانع بزرگ را از سر راه بردارد.

۴- حقیقت‌جویی، عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی از مهم‌ترین و ارزشمندترین مسائل مورد توجه قشر جوان است. فهم صحیح خواست فطری جوانان و درک گفتمان حق‌طلبانه آنان بهترین راه ارتباط‌گیری موثر با آنان است.

۵- طرف درست تاریخ آنجاست که این ۳ مقوله یعنی حقیقت‌جویی، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی در آن اهمیت محوری دارد و اسلام نیز همواره پیروان خود را به این سوی تاریخ فرامی‌خواند.  

۶- رهبر معظم انقلاب با درک درست از اهداف عظیم اسلام، زمینه ارتباط با جوانان حقیقت‌خواه، عدالت‌طلب و ظلم‌ستیز در سطح جهان را فراهم کردند و جوانان بلژیک هم با قدرشناسی از این نگاه فاخر و ارزشمند ادامه ارتباط و تقویت این نوع گفتمان جهانی را خواستار شدند.  

۷- مناسب است جوانان ایرانی نیز با تأسی از رهبر معظم انقلاب پرچمدار گفتمان حق‌جویی، عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی در سطح جهان باشند و برای مقابله با چالش‌های پیچیده و حل معضلات عمده جهانی ارتباط گفتمانی مستحکمی با جوانان انقلابی در سراسر جهان برقرار کنند. تقویت این گفتمان در سطح جهانی می‌تواند زمینه‌ساز فشار افکار عمومی بر قدرت‌های سلطه‌گر جهانی شده و بتدریج آنها را به اصلاح رویه‌ها، ساختار‌ها و رفتار‌های سلطه‌جویانه و ظالمانه وادار کند.

منبع: وطن امروز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.