خلیل احمد سلامی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲ هزار و ۱۳۰ دادخواست در سامانه جامع روابط کار سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده که از این تعداد، یکهزار و ۴۱۴ دادخواست به صدور رای منجر شده است.
وی افزود: با ایجاد مراکز مشاوره، حضور مستمر در بنگاههای اقتصادی و برگزاری جلسات هماندیشی با تشکلهای کارگری و کارفرمایی تلاش کردیم که اختلافات کارگر و کارفرما کاهش یابد و در صورت لزوم اولویت صدور آرای رسیدگی به این دادخواستها، حل و فصل به صورت سازشی منجر شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعیسیستان و بلوچستان افزود: در این استان به دلیل فرهنگ و سنن و آداب مردمان این دیار، از گذشته موضوع سازش سر لوحه رفع موارد اختلافی قرار داشته و از این حیث دغدغه خاصی وجود ندارد.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، تعداد جلسات و مراجع رسیدگی به درخواست و اختلافات واحدهای کارگری در استان افزایش یافته که این اقدام منجر به کاهش مدت زمان رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما شده است.