سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف گذاری صادرات ۸۳ میلیون دلاری در صنعت کفش

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: با ارزیابی ها ۸۳ میلیون دلار برای صادرات صنعت کفش کشور پایه‌ریزی شده است.

 فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران - قم» در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: صنعت کفش در کشور ما روند رو به رشدی به خود گرفته و برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌های رشد توأمان این صنعت را برای کشورمان به ارمغان آورد.

وی افزود: زمانی برای تهیه موارد اولیه این صنعت با مشکل روبرو بودیم، ولی اکنون در این نمایشگاه، از نزدیک دیدم که کشور ما نه فقط چالش‌های گذشته را پشت سر گذاشته بلکه این توانمندی را به دست آوردیم که به جایگاه مطلوبی در طراحی و تولید ماشین‌آلات، مد و کیفی‌سازی محصولات برسیم.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: کیفیت خوب امروز محصولات نتیجه کیفیت خوبی است که در موارد اولیه، دانش و فناوری در عرصه تولید به دست آمده است.

مقیمی تصریح کرد: امروز صنعت کفش که ارزیابی و صادراتش با ۸۳ میلیون دلار پایه‌ریزی شده با حمایت‌های حداقلی می‌تواند رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی با اعلام آمادگی شهرک‌های صنعتی برای رشد و توسعه صنعت تولید کفش عنوان کرد: به زودی جلسه‌ای برای رفع نواقص و چالش‌های این فرایند برگزار خواهیم کرد و فصل جدیدی از حمایت‌های مورد نیاز امروز صنعت کفش را دنبال می‌کنیم.

مقیمی با بیان اینکه ما در گذشته حتی زمینه برگزاری این نمایشگاه را هم نداشتیم، گفت: این کار از یک خوشه صنعتی در استان قم شروع شد و این توسعه به گونه‌ای رشد یافت که امروز در استان‌های مختلف عنوان می‌کنند نمایشگاهی که در قم برگزار می‌شود، یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین نمایشگاه‌ها در کشور است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: با تعریف فصول جدید از حمایت‌های این صنعت تردید ندارم که سرعت رشد این صنعت نسبت به گذشته مضاعف‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف صنعتی شده، اینکه در یک مقطع زمانی در یک جایی نمایشگاهی برپا شود، کافی نیست، بلکه باید کل ایام سال نمایشگاه برپا شود؛ این نمایشگاه‌ها نشان دادن ظرفیت‌ها و سمبلی از کار است.

مقیمی افزود: البته در این نمایشگاه‌ها باید بیشتر به دنبال یافتن نفوذ در بازار‌ها به ویژه بازار‌های بین‌المللی باشیم و مردم باید استفاده از محصولات و تولیدات داخلی را مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان افزود: یکی از نکات مهمی که باید به آن پرداخته شود، توجه به نام تجاری مهم برای این صنعت است که بتواند کمک شایانی به این صنعت کند و باید برای ورود به بازار‌های بین المللی برنامه‌ریزی کنیم؛ ادبیات حضور در بازار بین المللی نیازمند آموزش، تجربه، تجمع و تفکر مشترک است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.