سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه کتاب همزمان با هفته بسیج در ساوه رونمایی شد

همزمان با هفته بسیج سه کتاب راز عالی زیستن، هر روز تغییر می‌کنیم و بررسی پیامد‌های جنگ اوکراین و روسیه آثاری از حمید کمالی در ساوه رونمایی شد.

اصغر مظفری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه روز پنجشنبه در ایین رونمایی از این کتاب‌ها گفت: این برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت هفته بسیج، باهمکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در محل سالن شهید آوینی برگزار شد.

او اظهار داشت: هر واژه و اصطلاحی که در پیرامون زندگی بشر رخ می‌دهد پدیده نامیده می‌شود و هر پدیده‌ای فلسفه‌ای دارد و هر فلسفه‌ای با چرایی شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: چرا کتاب بخوانیم؛ دلایل و مستندات فراوانی را به دنبال دارد به طور مثال از نظر روانشناسی، کتاب و کتابخوانی به تقویت حافظه و هوش می‌پردازد و در آموزش و یادگیری و همچنین در تجزیه و تحلیل اطلاعات و واژگان تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: کتاب و کتابخوانی باعث افزایش مهارت ارتباطی و کاهش استرس و به دنبال آن سلامت روح و روان در پی خواهد داشت.

مظفری یاد آور شد: کتاب و کتابخوانی از منظرفرهنگی و دینی باعث افزایش آگاهی دقیق از تمدن اسلامی می‌شود و همچنین در تقویت ایمان و اراده نقش بسزایی دارد و در ایجاد عزت نفس، توکل و اعتقاد به خداوند، شجاعت، پایداری، عزمی راسخ و اراده قوی را به دنبال خواهد داشت.

مظفری افزود: کتاب و کتابخوانی از نظر فرهنگی باعث تحکیم بنیان خانواده و جامعه می‌شود.

مظفری گفت: نتایج کتاب و کتابخوانی باعث پیشگام شدن درعلم و فناوری می‌شود، درحال حاضر دانشجویان و دانشمندان ایران اسلامی سرآمد در جهان شده اند و با لطف و عنایت خداوند در تمام جنبه ها، قله‌های معرفت، پیشرفت و ترقی را طی خواهند کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.