سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمار شهدای غزه به ۱۴ هزار و ۵۳۲ نفر رسید

شمار شهدای ناشی از حملات وحشیانه و مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه در چهل و هفتمین روز از آغاز این جنایت به ۱۴ هزار و ۵۳۲ نفر افزایش یافت.

شمار شهدای غزه به ۱۴ هزار و ۵۳۲ نفر رسید، دفتر اطلاعات دولتی و وزارت بهداشت غزه با اعلام این خبر اضافه کرد که ۶ هزار نفر از این شهدا کودک و سه هزار و ۹۲۰ نفر از آن‌ها زنان هستند.

دفتر اطلاعات دولتی غزه همچنین اعلام کرد بر اثر حملات و بمباران رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از هفت هزار نفر مفقود شده اند که بیش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر از آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب از به هلاکت رسیدن یک نظامی خود از گردان «شاکید» وابسته به تیپ گیواتی و زخمی شدن دو نظامی دیگر خود در جریان درگیری در شمال غزه خبر داد.

بر این اساس ۳۹۲ نفر از نظامیان و افسران اسرائیلی از شروع جنگ و ۷۲ نفر دیگر از آن‌ها نیز از شروع حمله زمینی به غزه به هلاکت رسیده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اوایل امروز نیز از به هلاکت رسیدن یکی از فرماندهان یگان تیپ گولانی و مجروح شدن دو نظامی دیگر که یکی از آن‌ها از نیروی ذخیره یگان ۵۰۴ بخش اطلاعات و دیگری از نظامیان گولانی بود در جریان نبرد‌ها در شمال غزه خبر داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت چهار روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

بر اساس این توافق، حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیما‌های رژیم اسرائیل طی چهار روز آتش بس در جنوب و شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد و تل آویو متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح الدین را خواهند داشت.

این آتش بس ورود تعداد بیشتری از کاروان‌های بشردوستانه و کمک‌های امدادی به غزه از جمله سوخت تعیین شده برای نیاز‌های بشردوستانه را امکان پذیر ساخته است.

در همین حال، سازمان‌های غیردولتی از جمله عفو بین‌الملل تاکید کردند که آتش‌بس چهار روزه در غزه «ناکافی» است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۲ آذر ۱۴۰۲
‌اسرائیل ثابت کرد و نشان داد دکه توان شکست حماس را ندارد
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۲ آذر ۱۴۰۲
جنگ تا نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت دلیل کشتار خبرنگاران، دیده نشدن جنایات وحشیانه‌ صهیونیست هاست جنگ را تا نابودی اسرائیل ادامه می‌دهیم.
اسرائیل بزرگترین خطر برای منطقه خاورمیانه و جهان است و از سال 1918 تاکنون هم برای همه مردم منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است.