سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان :

جمع‌آوری ۱۰ درصد آب بارندگی سیستان و بلوچستان پاسخگوی همه نیاز استان است

حیدری گفت: مصرف آب استان در حوزه کشاورزی، صنعت و آب شرب حدود ۱.۷ میلیارد مترمکعب در سال است و اگر ما بتوانیم ۱۰ درصد از آب بارندگی را در سطح استان مهار و جمع‌آوری کنیم پاسخگوی نیاز آبی ما خواهد بود.

  محسن حیدری در دیدار با نماینده  ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان به ارائه آخرین وضعیت جوی استان در طول سال‌های گذشته پرداخت و اظهار داشت: میانگین سالیانه بارش‌ها در سطح جهان ۹۹۰ میلی‌متر، در ایران ۲۳۷ میلی‌متر و در سیستان و بلوچستان ۱۰۰ میلی‌متر است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: میزان بارندگی‌ها در استان ۱۰ درصد میانگین جهانی و یک سوم میانگین کشوری است، اما نکته قابل توجه اینجاست که با همین میزان بارندگی مقدار ۱۸ میلیارد مترمکعب آب در سطح استان جاری می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف آب استان در حوزه کشاورزی، صنعت و آب شرب حدود ۱.۷ میلیارد مترمکعب در سال است و اگر ما بتوانیم ۱۰ درصد از آب بارندگی را در سطح استان مهار و جمع‌آوری کنیم پاسخگوی نیاز آبی ما خواهد بود.

 حیدری گفت: ما توانمندی‌های استان را خدمت مسئولان ارائه و تاکید می‌کنیم که با مدیریت صحیح و استفاده از بارندگی‌ها و منابع آبی استان می‌توان به معضل خشکسالی کمک کرد، اما متاسفانه توجهی نمی‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.