سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برای جهش سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور

مشاور رئیس جمهور امروز در بندر انزلی از تلاش برای جهش سرمایه گذاری و جهانی سازی مناطق آزاد کشور خبر داد.

حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی کشور عصر امروز (چهارشنبه اول آذر ماه) در مراسم معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: از ابتدای امسال برای جذب سرمایه و جهش در سرمایه گذاری تمرکز شده است.

او افزود: ۴۳۰ هزار میلیارد تومان بسته سرمایه گذاری در نیمه نخست امسال در مناطق آزاد کشور جذب شده که در حال انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران هستیم.

به گفته مشاور رئیس جمهور، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی در حال تبدیل شدن به یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد کشور است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد برای رونق اقتصاد و افزایش صادرات افزود: هم اکنون یک سوم صادرات غیرنفتی کشور یعنی حدود ۱۸ میلیارد یورو در سال از این مناطق صورت می‌گیرد.

عبدالملکی تصریح کرد: در عین حال بیش از ۸۰ درصد میزان ترانزیت عبوری کشورمان از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود، به عبارت دقیق‌تر تقریبا تمام مبادی ورودی - خروجی جمهوری اسلامی مجهز به مناطق آزاد شده است.

او همچنین در این مراسم از تلاش‌ها برای اتصال بندر کاسپین به شبکه سراسری ریلی خبر داد و افزود: صد هزار واحد اقتصادی برای ۷۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده اند.

در این مراسم ضمن قدردانی از اکبر نیازی سرپرست منطقه آزاد انزلی، محمد سجاد سیاهکارزاده به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی معرفی شد.

منبع: صداوسیما

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.