سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان‌غربی دمای منفی پنج درجه را تجربه کرد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: برای نخستین بار در پاییز امسال دمای هوا در تکاب به منفی پنج درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج سامانه بارشی و ریزش هوای سرد به منطقه حداقل دمای هوا در بسیاری از مناطق جنوب آذربایجان غربی کاهش یافت و در شبانه روز گذشته تکاب با دمای منفی پنج درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود.

وی اضافه کرد: در این مدت حداقل دمای هوا در اشنویه منفی سه درجه، نقده منفی ۲ درجه، شاهین دژ و بوکان منفی یک درجه و مهاباد به صفر درجه سانتی‌گراد رسید.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد پیش بینی کرد تا پایان هفته جاری جوی آرام در استان حاکم شود و در این مدت شاهد صبح‌های سرد خواهیم بود، اما به تدریج دمای هوا سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص بارش‌ها در شبانه روز گذشته در استان نیز گفت: در این مدت بیشترین بارش استان در سلماس ۲.۶ میلی‌متر ثبت شد و بارش‌ها در خوی ۲.۳ و در ارومیه ۱.۲ میلی متر گزارش شده است.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و تکاب با حداقل دمای منفی پنج درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین صفر و هفت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.