سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۵۰۰ کیلوگرم زعفران در خمین

مدیر جهاد کشاورزی خمین با اشاره به آغاز برداشت زعفران از اراضی زیر کشت این محصول گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ کیلوگرم گل زعفران مرغوب به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در سال زراعی جاری از مزارع خمین برداشت و روانه بازار مصرف شود.

احمدرضا جعفری مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: این میزان زعفران از سطح ۱۰۰ هکتار اراضی مستعد کشت زعفران در خمین برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: میانگین تولید این محصول از هر هکتار زمین زیرکشت در خمین، امسال چهار و نیم تا پنج کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی خمین، با بیان اینکه این شهرستان در تولید زعفران جایگاه نخست استان مرکزی را دارد ، تصریح کرد: خاک مستعد و آب و هوای نیمه گرمسیری، زمستان ملایم و تابستان گرم و خشک، محل مساعدی برای کشت و تولید این محصول است.

جعفری گفت: زعفران خمین با توجه به نوع خاک و شرایط آب و هوایی از نظر عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی در کشور برخوردار است و با استانداردهای لازم مطابقت دارد.

مدیرجهاد کشاورزی خمین اضافه کرد: زعفران از محصولات مقاوم به خشکی است که در سال‌های اخیر کاشت آن در خمین به‌ویژه در بخش مرکزی آن که با کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند، ترویج شده است.

جعفری یادآور شد: با توجه به اهمیت صنایع فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی زعفران، تشکل مردمی تعاونی زعفران بیش از چهار سال قبل در خمین به منظور خرید طلای سرخ از کشاورزان شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: بسته‌بندی و تجاری‌سازی زعفران خمین در دستور کار جهادکشاورزی و تعاونی زعفران این شهرستان قرار دارد.

خمین واقع در نوار جنوبی استان مرکزی واقع است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در این خطه ساکن هستند.

۵۲ درصداز مردم خمین بهره‌بردار حوزه کشاورزی هستند و این خطه در تولید محصول زعفران رتبه اول و گل محمدی، لوبیا و عسل رتبه دوم را در استان مرکزی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.